گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

ماهیت زیر بنایی آفازی :

او معتقد است که درمان آفازی باید بر پایه یک سری از اصول و قوانین خاص نظری باشد تا بتوانیم در مورد تاثیرات درمان و نوع درمان قضاوت نماییم . او عقیده دارد که آنچه را که روی بیمار آفازی انجام می دهیم بستگی به این دارد که ما درباره آفازی چه فکر می کنیم عقاید شول در باره سازمانبندی زبان و ماهیت آسیب زبانی در آفازی را می توانیم به شکل زیر خلاصه نماییم.

1-ما نمی توانیم زبان را به عنوان یک سیستم دوگانه حسی حرکتی یا یک سیستم سه گانه در یافت، انتقال و اجرا در نظر بگیریم .

2- از لحاظ نور و فیزیو لوژیکی زبان در نتیجه یک تعامل پویا بین فعالیت های کرتکسی و زیر کرتکسی بوجود می آید و نمی توان این سطوح را از هم جدا نمود ارتباط مابین ابعادنحوی و معنا شناختی زبان به قدری تنگاتنگ است که در سطح فیز یو لو ژیک آنها را نمی توانیم از هم جدا نماییم

3- همانند و پمن شول نیز معتقد است که زبان یک عملکرد یک پارچه است که توسط مدالیته های حسی و حرکتی صورت می گیرد اما محدود به آنها نیز نمی شود بطوری که می توان ادعا نمود که با وجود آسیب های حسی و حرکتی شدید زبان می تواند آسیب نداشته باشد هر چند که این محدودیت های حسی می تواند سبب مشکلاتی در دریافت و بیان زبانی شود .

نهایتا اینکه آفازی یک اختلال چند مدالیته ای است که ماهیت تک بعدی دارد یعنی همه ی مدالیته ها در آفازی صدمه می بینند نوع و درجه آسیب مشابه نیست .

4- آنچه مهم است بدانیم این است که بیماران آفازی تنها در شدت با هم متفاوت هستند

5- در آفازی بیشترین مشکل بیماران در عوامل عملکردی است به نظر شول زبان در آفازی از بین نرفته است بلکه راههای دستیابی بلوکه شده است در درمان آفازی عامل مهم و تعیین کننده در رویکرد تحریکی این است که بدانیم رویکرد تحریکی آموزش یا آموزش مجدد نیست

6- هر چند که مکانیسم های زبان به ظاهر دارای مدالیته های درون داری و برون داری جداگانه ای هستند اما فرایند اولیه یادگیری به گونه ای است که بین سیستم حسی و فر آیند حسی حرکتی تعامل وجود دارد .


دکتر جعفر معصومی     

دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
راههای تماس 09146590651 و 09143162621

www.گفتاردرمانی.com      گفتاردرمانی آذربایجان               گفتاردرمانی تبریز         

تلگرام: گفتاردرمانی در آذربایجان و تبریز          اینیستاگرام: گفتاردرمانی تبریز در آذربایجان

توییتر: گفتاردرمانی تبریز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی