گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

تواناییهای کودکان 16 ماهه در حیطه حل مسئله

پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که ھر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاھده یا تجربه کرده اید

آگر پاسختان به 50 درصد سوالان خیر بود حتما با مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز تماس حاصل فرمایید.

 

١- پس از اینکه با مداد یا خودکار روی کاغذ خط خطی کردید ، آیا کودک از

کار شما تقلید کرده و خط خطی می کند ؟ اگر پیش از این نیز خودش خط

خطی می کرده ، پاسخ "بله" را علامت بزنید.

 

٢- آیا کودک به چیزی به اندازه نخود یا لوبیا که در داخل بطری

شفافیمانند پلاستیکی یا شیشه یا شیشه شیر است، دھان می زند

یا سعی می کند آن را بیرون بیاورد؟

 

٣- آیا کودک چند شش یا بیشتر  اسباب بازی کوچک را داخل ظرفی

مثل کاسه یا جعبه می اندازد؟می توانید نحوه انجام این کار را به او نشان

دھید.

 

۴-پس از اینکه به کودک نشان دادید که چگونه می توان با استفاده از یک

قاشق ، یک تکه چوب یا یک وسیله مشابه دیگر،اسباب بازی کوچکی را که

کمی دور است بدست آورد،آیا کودک سعی می کند

تا چنین کاری را انجام دھد

٥- بدون اینکه ابتدا نحوه خط خطی کردن را به کودک نشان دھید، زمانی

که مداد یا خودکار رابه کودک می دھید ،آیا او خط خطی می کند؟

٦- پس از اینکه چیزی به اندازه نخود یا لوبیا داخل یک بطری می افتد،آیا

کودک برای بیرون آوردن آن ،بطری را سر و ته می کند؟می توانید نحوه

انجام این کار را به او نشان دھید.

 

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۸ ، ۰۸:۱۴

تواناییهای حرکتی کودکان در 16 ماهگی

برای آگاهی از تواناییهای حرکتی کودکتان در 16 ماهگی به پرسشهای زیر پاسخ بدهید.

اگر پاسخ شما به وسالات در 50 درصد موارد منفی بود با متخصصین گفتار درمانی و کاردرمانی تبریز تماس بگیرید.

حیطه حرکات درشت در کودکان 16 ماهه یا یکسال و 4 ماهه

پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که ھر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاھده یا تجربه کرده اید .

 

١- آیا کودک می تواند وسط اتاق بدون تکیه به چیزی،بلند شده،

بایستد و چند قدم به جلو بردارد

٢- آیا کودک از وسایلی مثل صندلی ،چھار پایه یا تخت یا پشتی

بالا می رود

٣- آیا کودک برای برداشتن چیزی از روی زمین ،خم می شود یا

چمباتمه می زند . سپس بدون ھیچ گونه کمکی دوباره می ایستد

۴- آیا کودک برای حرکت کردن به جای چھار دست و پا ، راه

می رود

۵- آیا کودک به خوبی راه می رود و به ندرت زمین می خورد

٦- آیا کودک برای دست یافتن به چیزی که آن را می خواھد، از

چیزھایی مثل صندلی ، چھارپایه یا تخت بالا می رود

 

حیطه حرکات ظریف در کودکان 16 ماهه یا یکسال و 4 ماهه

پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که ھر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاھده یا تجربه کرده اید .

 

١- آیا کودک ھمراه با شما صفحات کتاب را ورق می زند؟برای انجام این

 . کار می توانید یک ورق را بلند کنید تا آن را بگیرد

٢-آیا کودک توپ کوچکی را که در دست دارد، با حرکت دادن دستش به

سمت جلو، پرتاب می کند؟اگر توپ را فقط پایین می اندازد، پاسخ "خیر"

را علامت بزنید.

 

٣- آیا کودک یک مکعب یا اسباب بازی را بر روی مکعب یا اسباب بازی دیگر

قرار می دھد؟می توانید از قرقره ھای نخ،جعبه ھای کوچک، یا اسباب

بازی ھایی که اندازه آنھا حدود ٢٫۵ سانتی متر است نیز استفاده کنید.

 

۴- آیا کودک سه مکعب یا اسباب بازی کوچک را بدون کمک و به تنھایی بر

روی ھم قرار می دھد

۵- آیا کودک با نوک مداد یا خودکار ،خط خطی می

کند؟

 

۶-آیا کودک صفحات کتاب را خودش به تنھایی ورق می زند؟ممکن است

 . که ھر بار چند صفحه را با ھم ورق بزند

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۸ ، ۰۸:۲۲

توانایی کودکان 16 ماهه در حیطه برقراری ارتباط

پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که ھر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاھده یا تجربه کرده اید .

 

١- آیا کودک به تصاویر کتاب اشاره می کند، دستش را روی آنھا

می کشد، یا تلاش می کند آنھا را بردارد

٢- آیا کودک علاوه بر "ماما" و "بابا" چھار کلمه دیگر یا بیشتر از آن

را می گوید

٣- زمانی که کودک چیزی را می خواھد، درخواست خود را با اشاره

به آن بیان می کند

۴-زمانی که از کودک خود می خواھید تا به اتاق دیگر برود و یک

اسباب بازی یا شیء آشنا را پیدا کند، آیا این کار را انجام می دھد؟

برای مثال می پرسید ،"توپت کجاست؟"یا"لباست را بیار بده به

من"یا"برو بالشت را بیاور".

 

۵- آیا کودک یک جمله دو کلمه ای را تقلید می کند؟برای مثال

،زمانی که یک عبارت دو کلمه ای مثل"مامان خورد"،"بابا رفت"،"آب

بده" یا"این چیه؟" را می گوید آیا کودک ھر دو کلمه را برایتان تکرار

می کند؟حتی اگر کلمات کودک به سختی قابل فھم ھستند،

پاسخ"بله" را علامت بزنید.

 

۶-آیا کودک علاوه بر "ماما" و "بابا" ھشت کلمه دیگر یا بیشتر از آن

را می گوید

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۸ ، ۰۹:۰۷

حیطهتواناییهایشخصی-اجتماعی در کودکان 14 ماهه

پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که ھر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاھده یا تجربه کرده اید .

اگر پاسخ شما به 50 درصد سوالات منفی بود حتما با متخصصان مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز تماس حاصل فرمایید.

١- زمانی که لباس کودک را تنش می کنید، آیا برای پوشیدن

کفش، جوراب یا شلوارش ، پایش را بلند می کند

٢-آیا کودک توپی را که برایش انداخته اید به طرف شما می غلتاند یا

پرتاب می کند، طوری که شما بتوانید دوباره آن را برایش بیندازید

٣- آیا کودک در بازی با عروسک یا ھر گونه حیوان پارچه ای ،آن را

بغل می کند

٤-آیا خودش با قاشق غذا می خوردگر چه ممکن است مقداری از

غذا را بریزد.

۵- آبا به درآوردن جوراب،کلاه یا دستکش خودش کمک می کند

۶- آیا برای جلب توجه شما یا در تلاش برای نشان دادن چیزی ،دست یا لباس شما را می کشد?

 ؟

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۲۶