گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

۱ مطلب در اسفند ۱۴۰۳ ثبت شده است

گفتار درمانگر کودک دوزبانه باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتواند به طور مؤثر به این کودکان کمک کند. در اینجا برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها آورده شده است:

1. دانش و تخصص در زمینه دوزبانگی:
• آشنایی با مراحل رشد زبانی در کودکان دوزبانه: گفتار درمانگر باید بداند که کودکان دوزبانه چگونه زبان‌ها را یاد می‌گیرند و چه تفاوت‌هایی با کودکان تک‌زبانه دارند.
• توانایی تشخیص اختلالات زبانی از تفاوت‌های طبیعی دوزبانگی: گاهی اوقات، تفاوت‌های زبانی در کودکان دوزبانه ممکن است با اختلالات زبانی اشتباه گرفته شود. گفتار درمانگر باید بتواند این دو را از هم تشخیص دهد.
• آشنایی با تأثیرات فرهنگی و اجتماعی دوزبانگی: دوزبانگی می‌تواند تحت تأثیر عوامل فرهنگی و اجتماعی قرار بگیرد. گفتار درمانگر باید به این عوامل توجه کند.
2. توانایی ارزیابی دقیق:
• توانایی ارزیابی مهارت‌های زبانی کودک در هر دو زبان: گفتار درمانگر باید بتواند مهارت‌های زبانی کودک را در هر دو زبان ارزیابی کند تا تصویری کامل از وضعیت زبانی او به دست آورد.
• استفاده از ابزارهای ارزیابی مناسب: گفتار درمانگر باید از ابزارهای ارزیابی مناسب برای کودکان دوزبانه استفاده کند.
3. توانایی ارائه درمان مؤثر:
• توانایی طراحی برنامه‌های درمانی متناسب با نیازهای کودک: گفتار درمانگر باید بتواند برنامه‌های درمانی را متناسب با نیازهای خاص هر کودک طراحی کند.
• استفاده از رویکردهای درمانی مناسب برای کودکان دوزبانه: برخی از رویکردهای درمانی برای کودکان دوزبانه مؤثرتر هستند. گفتار درمانگر باید با این رویکردها آشنا باشد.
• همکاری با خانواده و سایر متخصصان: گفتار درمانگر باید با خانواده کودک و سایر متخصصان (مانند روانشناسان و معلمان) همکاری کند تا بهترین نتیجه را برای کودک به دست آورد.
4. ویژگی‌های شخصیتی:
• صبر و حوصله: کار با کودکان دوزبانه ممکن است زمان‌بر باشد. گفتار درمانگر باید صبر و حوصله کافی داشته باشد.
• مهربانی و همدلی: گفتار درمانگر باید با کودکان دوزبانه مهربان و همدل باشد تا بتواند با آنها ارتباط مؤثر برقرار کند.
• انعطاف‌پذیری: گفتار درمانگر باید انعطاف‌پذیر باشد و بتواند برنامه‌های درمانی را در صورت نیاز تغییر دهد.
به طور خلاصه، گفتار درمانگر کودک دوزبانه باید دارای دانش و تخصص کافی در زمینه دوزبانگی، توانایی ارزیابی دقیق، توانایی ارائه درمان مؤثر و ویژگی‌های شخصیتی مناسب باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ اسفند ۰۳ ، ۰۸:۱۳