گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

تواناییهای کودک 22 ماهه در حیطه حل مسئله:

پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .

اگر کودک شما به بیش از 50 درصد موارد منفی پاسخ داد حتما با متخصص گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز تماس بگیرید. 

١-در حالی که کودک می بیند چگونه چهار شیء مثل مکعب را در یک ردیف

پشت سر هم قرار می دهید،آیا این کار را تقلید کرده و حداقل دو مکعب را

کنار یکدیگر قرار می دهد؟می توانید از قرقره های نخ،

جعبه های کوچک یا سایر اسباب بازی ها نیز استفاده

کنید.

 

٢-اگر کودک چیزی را بخواهد که دستش به آن نمی رسد،آیا برای رسیدن به

آن صندلی،چهار پایه یا جعبه ای را پیدا کرده، بر روی آن می ایستد؟

٣- آیا کودک وانمود می کند که اشیاء چیزهای دیگری هستند؟برای مثال ،آیا

کودک یک فنجان را روی گوشش گرفته و وانمود می کند که یک تلفن است؟

یا یک جعبه را روی سرش گذاشته و وانمود می کند که یک کلاه است؟ یا از

یک مکعب یا اسباب بازی برای هم زدن غذا استفاده می کند؟

 

۴-پس از اینکه کودک می بیند که شما با مداد یا خودکار خطی از بالای کاغذ

به طرف پایین رسم می کنید،آیا با کشیدن خطی در هر جهت ،از شما تقلید

می کند؟در اینجا خط خطی کردن مدنظر نیست و

پاسخ "بله" به آن تعلق نخواهد گرفت.

٥- بدون اینکه نحوه انجام کار را نشان دهید آیا کودک برای بیرون انداختن

چیزی به اندازه نخود یا لوبیا از داخل یک بطری شفاف کوچک،بطری را به طور

هدفمند سر و ته می کند؟می توانید از بطری نوشابه یا شیشه شیر کودک

استفاده کنید.

 

٦- اگر شیشه شیر، قاشق،مداد را به حالت سر و ته به کودک بدهید،آیا

برای استفاده مناسب آنها را به حالت صحیح برمی گرداند؟

 

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

نظرات  (۱)

۲۹ تیر ۹۸ ، ۱۴:۰۰ محمد قربانعلی بیک
خیلی خوب بود
ممنون از مطالب مفیدتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی