گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

گفتاردرمانی 5 دقیقه ای

شنبه, ۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲ ق.ظ

گفتاردرمانی 5 دقیقه ای در یاشام

بیست فعالیت 5 دقیقه ای گفتار درمانی که می توانید در خانه انجام دهید

 اغلب از من می پرسند که خانواده ها چه مدت و چند وقت یکبار باید مهارت های گفتار و زبان را در خانه تمرین کنند. 

من اخیراً یک مقاله در سایت خودم در مورد این موضوع ارسال کردم. 

نظر حرفه ای من در مورد این موضوع بر اساس آنچه دیده ام بهترین کار را با مشتریان خود از کلینیک خود داشته ام. 

توصیه می‌کنم خانواده‌ها دو جلسه 5 دقیقه‌ای در روز تمرین کنند تا مهارت‌های گفتاری و زبانی کودک شما را هدف قرار دهند. 

این تحقیق نشان می‌دهد که جلسات کوتاه‌تر و مکررتر نسبت به جلسات طولانی‌تر و کم‌تکر برای یادگیری و یادداری مؤثرتر است. (مثل این است که به جای اینکه شب قبل را انباشته کنید، چند هفته برای یک امتحان مطالعه کنید).

پنج دقیقه به شما زمان زیادی نمی دهد تا روی بسیاری از موارد کار کنید، که این امر از روی طراحی است. 

بیشتر کودکان زمانی بهتر یاد می گیرند که در یک زمان فقط روی یک مهارت کار می کنند. 

با محدود کردن جلسات خود به پنج دقیقه، فقط زمان برای کار روی یک مهارت خواهید داشت. گفتاردرمانگر کودک شما احتمالاً ایده ای در مورد اینکه کدام مهارت برای شما بهتر است در خانه کار کنید، خواهد داشت. 

از او توصیه بخواهید. اگر فرزند شما در حال حاضر به آسیب شناس گفتار-زبان مراجعه نمی کند، می توانید مهارتی را برای کودک خود انتخاب کنید.

سعی کنید چیزی را انتخاب کنید که مناسب سن باشد (کودکان دیگر هم سن او این مهارت را انجام می دهند) اما برای او خیلی سخت نیست. 

شما می‌خواهید با مهارت‌های ساده‌تری شروع کنید که او با آن‌ها به‌جای اینکه او را ناامید کنید، به موفقیت دست پیدا کند.

 نکته کلیدی این است که هر مهارتی را که فرزندتان از دست می دهد استفاده کنید و آن را به ساده ترین سطح خود تقسیم کنید.

 برای مثال، اگر می‌خواهید به فرزندتان بیاموزید که /p/ را به درستی بگوید، ابتدا باید با این کار شروع کنید که فرزندتان صدا را خودش بگوید، مانند "p...p...p". سپس، می‌توانید با گفتن آن با هجاهای غیرمعنا، مانند «پوه، پو، پا»، کار را کمی سخت‌تر کنید. سپس، می توانید به کلمات، جملات و مکالمه بروید. همین کار را می‌توان برای مهارت‌های زبانی نیز انجام داد، فقط برای شروع آن‌ها را تا حد امکان آسان کنید و راه خود را ارتقا دهید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی