نمونه ی زبانی بیانی در آفازی اکتسابی 09146590651
نمونه ی زبانی بیانی:
رایج است.ACAتکنیکی شبیه داستان گویی رابه کار می بریم مخصوصا درکودکان کم گویی در
Head Injureضربه به سر
بزرگترین گروه کودکان دارای مشکلات زبانی کودکانی هستند که ضربه به سر شدید و متنوع دارند.
(Ewing & cobbsضربه به سر از شایع ترین علل مرگ و میر کودکان می باشد.(
به این نتیجه رسیدند که مشکلات پس از آسیب مغزی یک ماهیت خاص Ewing & Cobbs
نداردو با درگیری نقاط مختلف مغز ، آسیب یکسانی در یک منطقه علایم مشابه را نشان نمی دهد.
کنترل کوتاه مدت و بلند مدت در این گروه از کودکان مهم می باشد.
آسیب مغزی صدمه ی زیادی به فراگیری مهارتهای جدید می زند چون در مهارتهای قدیم خوب یاد گرفته شده افت مشاهده می کنیم.
آسیب ذهنی عمومی ب شدت کلی ضربه ی اولیه ارتباط چشمگیری دارد.
"تکامل مشکلات گفتار و زبان بعد از آسیب مغزی "
بهبود این کودکان در 3 وحله صورت می گیرد . طول مراحل بسته به شدت آسیب متفاوت خواهد بود.
1-دوره ی حاد:
به توصیه های ضروری برای تثبیت مجدد وضعیت بیمار احتیاج داریم.
تیم تروما فعال ترین گروه می باشد.
-در صورت دوره بیهوشی زیاد با تثبیت وضعیت بیمار درمانگران تحریکات درکوما شروع می کنند.
گفتاردرمان ها در این مرحله تحریکات شنیداری مناسب مانند الگوهای سلام و احترام را ارایه می کنند. تحریکات کوما شامل تحریکات حس های دیگر نیز می باشد.
حس های چشایی،بویایی و لمسی یک پیش نیاز ضروری برای تثبیت مجدد ارتباط می باشد.
2-دوره ی بهبود پیوسته:
ممکن است طول دوره متوسط یا خیلی کوتاه باشد.
برای کودکان آسیب دیده ی شدید چند سال طول می کشد.
بهترین زمان برای درمان و دروندادهای آموزشی برای کسب عالی ترین نتیجه است.
به ارزیابی عملکرد نیاز داریم.
وقتی پیشرفت ها سریع است کودکان سریعا طیف عادی در یک تعداد از مهارتها را به دست خواهد آورد.
3-دوره ی ثبات و نقص های باقی مانده ی بلند مدت:
مدت زمان لازم برای رسیدن به این مرحله به شدت ضربه وابسته است.
زمانی که مشکلات چند بعدی با ثبات وجود دارد یک رویکرد فشرده ی خاص برای درمان ضروری می باشد.
09146590651
دکتر جعفر
معصومی دکترای
تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com
https://telegram.me/jafarmasumi
https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/
https://twitter.com/masumislp