گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

نمونه ی زبانی بیانی در آفازی اکتسابی 09146590651

سه شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۱۱ ب.ظ

نمونه ی زبانی بیانی:

 رایج است.ACAتکنیکی شبیه داستان گویی رابه کار می بریم مخصوصا درکودکان کم گویی در

Head Injureضربه به سر

بزرگترین گروه کودکان دارای مشکلات زبانی کودکانی هستند که ضربه به سر شدید و متنوع دارند.

(Ewing & cobbsضربه به سر از شایع ترین علل مرگ و میر کودکان می باشد.(

 به این نتیجه رسیدند که مشکلات پس از آسیب مغزی یک ماهیت خاص Ewing & Cobbs

نداردو با درگیری نقاط مختلف مغز ، آسیب یکسانی در یک منطقه علایم مشابه را نشان نمی دهد.

کنترل کوتاه مدت و بلند مدت در این گروه از کودکان مهم می باشد.

آسیب مغزی صدمه ی زیادی به فراگیری مهارتهای جدید می زند چون در مهارتهای قدیم خوب یاد گرفته شده افت مشاهده می کنیم.

آسیب ذهنی عمومی ب شدت کلی ضربه ی اولیه ارتباط چشمگیری دارد.

 

"تکامل مشکلات گفتار و زبان بعد از آسیب مغزی "

بهبود این کودکان در 3 وحله صورت می گیرد . طول مراحل بسته به شدت آسیب متفاوت خواهد بود.

1-دوره ی حاد:

به توصیه های ضروری برای تثبیت مجدد وضعیت بیمار احتیاج داریم.

تیم تروما فعال ترین گروه می باشد.

-در صورت دوره بیهوشی زیاد با تثبیت وضعیت بیمار درمانگران تحریکات درکوما شروع می کنند.

گفتاردرمان ها در این مرحله تحریکات شنیداری مناسب مانند الگوهای سلام و احترام را ارایه می کنند. تحریکات کوما شامل تحریکات حس های دیگر نیز می باشد.

حس های چشایی،بویایی و لمسی یک پیش نیاز ضروری برای تثبیت مجدد ارتباط می باشد.

2-دوره ی بهبود پیوسته:

ممکن است طول دوره متوسط یا خیلی کوتاه باشد.

برای کودکان آسیب دیده ی شدید چند سال طول می کشد.

بهترین زمان برای درمان و  دروندادهای آموزشی برای کسب عالی ترین نتیجه است.

به ارزیابی عملکرد نیاز داریم.

وقتی پیشرفت ها سریع است کودکان سریعا طیف عادی در یک تعداد از مهارتها را به دست خواهد آورد.

3-دوره ی ثبات و نقص های باقی مانده ی بلند مدت:

مدت زمان لازم برای رسیدن به این مرحله به شدت ضربه وابسته است.

زمانی که مشکلات چند بعدی با ثبات وجود دارد یک رویکرد فشرده ی خاص برای درمان ضروری می باشد.

09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی