گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان


عوامل موثر در نارسا خوانی دانش آموزان

مشکلات حوزه دید

تحقیقات انجام یافته حاکی از آن است. میزان و شیوع نارسایی‌های بینایی در میان دانش آموزان "نارسا خوان" تفاوت چندانی با شیوع آن درنزد سایر کودکان مشابه که در زمینه خواندن از توانایی خوبی برخوردارند ندارند.

مشکلات زبان

بررسی‌های به عمل آمده حاکی از آن است که 86 درصد دانش آموزانکه به عنوان نارسا خوان شناسایی شده‌اند دچار اختلال جدی در زبان شنیداری بوده‌اندوجود اختلال در زبان شنیداری سبب شده است که این قبیل از دانش آموزان نتوانند بهگونه‌ای که انتظار می‌رود ارتباط یا پیوند صمیمی بین شکل شفاهی و مکتوب کلمه برقرارکند.

مشکلات بصری - فضایی - حرکتی

با وجود مشکلاتی که افراد نارسا خوان عمومادر زمینه زبان شنیداری دارند، اختلالات بصری - فضایی - حرکتی ، در بین دانش آموزاننارسا خوان چندان شیوع قابل توجهی ندارد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد کهتقریبا 5 در صد افرادی که به عنوان نارسا خوان شناسایی شده‌اند دارای نارسایی‌هاییدر زمینه بصری - فضایی - حرکتی بوده و به سبب همین اختلالات در ترکیب و سازمانکلمات و جملات و درک علائم فضایی با مشکل مواجه هستند.

نارسا خوانی و سیستم مگنوسلولار

جان استین (Austin) از نظریه پردازان مهم مبحث نارساخوانی است و فرضیه اش بر اهمیت سیستم مگنوسلولار در فرایند خواندن و نقش بدکارکردی آن در ایجاد مشکلات خواندن تاکید می کند. وی به منظور درمان اختلال  خواندن بر استفاده از فیلترهای رنگی پای می فشرد

"یک عضو هیات علمی دانشگاه آکسفورد گفت: 10 درصد کودکان علاوه بر توان یادگیری و سلامت هوش با مشکلات بینایی و شنوایی مواجه اند. به گزارش ایرنا به نقل از ستاد خبری چهارمین همایش بین المللی علوم شناختی ، جان استین در مراسم افتتاحیه این همایش افزود: بیشتر این کودکان با اختلال رشد عصب های مگنوسلولار بینایی و شنوایی مواجه هستند و بیشتر ابراز می کنند که قادر به شنیدن و یا دیدن درست کلمات نیستند. این پژوهشگر اظهار داشت: عصب مگنوسلولار مسوول هدایت توجه دیداری و شنیداری و حرکات چشم در طول خواندن و مرتب کردن درست حروف و صدای کلمات است. استین با تاکید بر درک جدید از مشکلات پردازشی عصبی دین لکسی گفت: درک مشکلات پردازشی عصبی منجر به ابداع روش های درمانی بسیار موثری همچون فیلترهای رنگی و آموزش موسیقی هدفمند شده است

 09143162621                       09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
www.گفتاردرمانی.com
 www.goftardarmaniazarbaijan.com
www.goftardarmanitabriz.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی