گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

درک گرامر 09146590651

شنبه, ۲۳ مرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۳۲ ق.ظ

درک گرامر

در کنار ساخت جمله ، دستور زبان یکی دیگر از ستون های توسعه زبان است.

در سنین بین 2 تا 5 سالگی ، کودکان حروف اضافه و حروف ربطی مانند "on" و "that" را به جملات خود اضافه می کنند.

آنها بر قوانین پیچیده ضمایر تسلط دارند و زمان های آینده و گذشته را متمایز می کنند.

اشتباه کردن این است که کودکان چگونه این مهارت ها را تنظیم می کنند.

به عنوان مثال ، وقتی کودک یاد می گیرد که -علایم نشان دهنده زمان گذشته را بکار ببرد، ممکن است جملاتی مانند "ما به فروشگاه رفتیم" را بشنوید.

از دیدن رشد واژگان فرزند خود در چند سال اول تعجب نکنید.

 این به این دلیل است که مغز در حال رشد او از نظر بیولوژیکی برای جذب اطلاعات جدید برنامه ریزی شده است.

 پل می گوید: "در سنین 2 تا 3 سالگی ، قبل از اینکه کودکان شروع به استفاده از آن در گفتار خود کنند ، نیاز به مواجهه بسیار کمی با یک کلمه دارد.

" این فرایندی به نام نقشه برداری سریع است.

"تصور کنید که چقدر ما در بزرگسالان نیاز داریم که کلمات جدید را به زبان خارجی بیاموزیم.و با آن مقایسه کنید.

نگاشت سریع اشکالاتی دارد ، مخصوصاً اگر این فرآیند به کودک شما کمک کند کلمه ای را بشنود که در هنگام کشیدن انگشت خود در کشو صدای جیغ شما را شنیده است.

 پل می گوید: "سعی کنید به زبان نامناسب واکنش نشان ندهید یا به آن پاسخ ندهید."

 "اگر آنها پاسخ منفی ، منفی یا مثبت دریافت کنند ، به احتمال زیاد کلمات نامطلوب را تکرار می کنند."

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز یاشام

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://www.instagram.com/yashamtabriz

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی