گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

حیطه حل مسئله در کودکان 48 ماهه یا 4 ساله

پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .

١- زمانی که یک شی را به کودک نشان می دهید و می گویید"این چه رنگیه؟"آیا اوپنج

رنگ مختلف مثل قرمز ، آبی ،زرد،سیاه(مشکی)،سفید یا صورتی را نام می برد؟ تنها در

صورتی که کودک نام پنج رنگ را به صورت صحیح بکار برد،پاسخ "بله" را علامت بزنید .

٢-آیا کودک با پوشیدن لباس های دیگران و "ادا درآوردن" وانمود می کند کسی یا چیز

دیگری است؟ برای مثال کودک ممکن است که به شکل های مختلفی لباس بپوشد و

وانمود کند که یک مامان،بابا،برادر ،خواهر، یا یک حیوان یا موجود خیالی است .

٣- اگر پنج شی را مقابل کودک قرار دهید،آیا می تواند آنها را به ترتیب با

گفتن،"یک،دو،سه،چهار،پنج" بشمارد؟ هنگام پرسیدن این سوال از کودک،نباید با اشاره

کردن ،انجام حرکت یا نام بردن به او کمک کنید .

۴- زمانی که از کودک می پرسید،"کوچکترین دایره کدام است؟" آیا به کوچکترین دایره

اشاره می کند؟ سئوال را بدون استفاده از اشاره،حرکات چهره یا نگاه کردن به کوچکترین

دایره بپرسید ؟

٥- آیا کودک از ١ تا ١۵ را بدون اشتباه می شمارد؟اگر چنین است،پاسخ "بله" را علامت

بزنید.اگر تا ١٢ را بدون اشتباه می شمارد پاسخ "گاهی" را علامت بزنید .

٦- آیا کودک نام اعداد را می داند.اگر سه عدد زیر را می شناسد و نام می برد

پاسخ"بله" را علامت بزنید.اگر دو عدد از اعداد زیر را شناخت و اسم آنها را گفت،پاسخ

"گاهی" را علامت بزنید

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی