گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

 

توانایی برقراری ارتباط کودکان در 24 ماهگی

کودکان در 24 ماهگی باید تواناییهای ویژه ای داشته باشند که ما براساس آن توانایی ویژه میتوانیم در مورد کودک قضاوت نماییم.
اگر پاسخ شما به سوالات زیر در 50% موارد خیر بود حتما با متخصص گفتاردرمانی و کاردرمانی مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز تماس حاصل فرمایید.

توانایی برقراری ارتباط

پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .

 

١-زمانی که تصاویری را به کودک نشان می دهید و می گویید "پیشی را نشون بده" یا "هاپو کو؟" آبا بدون اینکه به

تصاویر مورد نظر اشاره کنید،کودک تصویر صحیح را نشان می دهد؟نشان دادن یک تصویر کافی است.

٢-آیا کودک یه جمله دو کلمه ای را تقلید می کند؟ برای مثال، زمانی که یک عبارت دو کلمه ای ، مثل "مامان

خورد"،"بابا رفت"،"آب بده"یا "این چیه؟" را می گویید آیا کودک هر دو کلمه را برایتان تکرار می کند؟حتی اگر کلمات

کودک به سختی قابل فهم هستند، پاسخ "بله" را علامت بزنید.

 

٣- اگر از هیچ گونه اشاره یا حرکتی در حین ارائه دستور استفاده نکنید، آیا کودک می تواند حداقل سه مورد از

دستورهای مشابه زیر را انجام دهد؟

الف"اسباب بازی را روی میز بگذار" ب"در را ببند"

ج"یک حوله برایم بیاور" د"لباست را پیدا کن"

ه "دستم را بگیر" و "کتابت را بردار"

 

۴- اگر به تصویر یک توپ گربه،لیوان،کلاه،غیره اشاره کنید و از کودک بپرسید، "این چیه؟" آیا حداقل یک تصویر از

آن تصاویر را به طور صحیح نام می برد؟

۵- آیا کودک دو یا سه کلمه را با یکدیگر مفهوم یک جمله را منتقل می سازند، می گوید؟ مثل"هاپو آمد"،"مامان بیا

اینجا"،"پیشی نیست"در اینجا ترکیب هایی از کلمات مثل"بای بای"،"خیلی خب" که صرفا به یک مفهوم اطلاق

می شوند ،مد نظر نیستندلطفا یک نمونه از کلماتی را که کودک در ترکیب با هم به کار می برد، بنویسید:-------- -

----------

 

۶-آیا کودک حداقل دو مورد از کلماتی مثل "منه"،"من"،"مال من"،"توشما" را به طور صحیح به کار می برد؟

 

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی