گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

ارزیابی آفازی اکتسابی کودکی09146590651

دوشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶ ق.ظ

ارزیابی آفازی اکتسابی کودکی

-مداخلات گفتار درمانی باید ارزیابی صحیح و تشخیص درست بنا شود.

-ارزیابی بنابه دلایل زیل الذکر آسان نمی باشد.

1-ارتباط پیچیده ای بین مشکلات ارتباطی ،شناختی ، عاطفی ، درکی و حرکتی حاصل از ضربه مغزی وجود دارد.

2-مطالب ارزیابی کمی وجود دارد.

3-ماهیت اختلال در آنهایی که سریع بهبود می یابند و آنهایی که پیشرفت کمی دارند متغییر است.

4-ماهیت ناشناخته مشکل و ارتباطات غیر تجربی در زمینه های خاص

 

-برای اندازه گیری میزان بهبودی باید مجددا آزمون انجام بدهیم.

- برای فهمیدن مرحله ای که در آن قرار دارد و چگونگی حرکت به مرحله ی بعدی باید پروتکل مناسبی را ایجاد نماییم که به شرلیط ذیل اندکی بستگی دارد:

1-شرایط تغییر یابنده ی سریع

2-جاییکه شرایط نسبتا ثابت است .

3-با شروع درمان ارزیابی تاثیرات و جهت دهی مجدد اهداف فردی است.

4-وقتی کودک شرایط مدرسه را تجربه نکرده است باید از مشکلات باقی مانده چشم پوشی کنیم.

-در مراحل حاد مشکلات غیر رسمی مهم است.

- سنجش رسمی  نیز برای مقایسه گروه های هم سن و سنجش پسشرفت آنها مهم است.

درمانگر باید از انواع عمده ی مشکلات زبانی این گروه آگاه باشد که عبارتست از:

1-مشکلات درکی شنیداری:30/1 موارد اینگونه بوده اند.

 می باشد. ACA2-مشکلات یافتی واژه: در بخاطر آوردن کلمات خاص مشکل دارند که خصوصیت عمده ی

3-آفازی جارگون:گفتار غیر قابل درک است که  3 مورد دارد.

4- پارا آفازی واجی معنایی که ارتباط واجی یا معنایی با کلمه هدف دارند.

5-اختلال نامیدن

6-پرزورش:به پاسخ های خطای غیر متفاوت و ثابت گفته می شود.

Childrens Aphasia مراحل اولیه آزمون های غیر رسمی وغربالگری  

 کارآیی دارد.                                                       Screening Test

-انتخاب آزمون به مرحله ای که کودک در آن قرار دارد و سطح همکاری کودک بستگی دارد.

-آزمون ها عبارتند از:

1-آزمونی برای شنیداری- کلامی :آزمون برای دریافت گرامر مفید است.. برای ارزیابی مجدد اهداف در وضعیت های متغییر کاربرد دارد.

2- آزمون نامیدن در مواجهه:

-باتوجه به سن کودک چندین آزمون وجود دارد:

W.F vocabulary tsr1-

طراحی شده است. که برای تجزیه تحلیل انواع نشانه هاییGermanکه توسط W.F 2-

که  کودک برای کلمه یابی به کار برده است مفید است.

  برای نوجوانان است و توسطGraded Neming Test3-آزمون 

 کاربرد دارد.Warrington & Mekenna

 مفید است مخصوصاITPA4- مقایسه در نامیدن ارتباطی برای یافتن واژه هاست آزمون

آزمون مربوط به شنوایی(آزمون ایلینوی)

09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی