گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

چگونه تمرکز دانش آموزان را افزایش دهیم بخش اول

بعد از اینکه میانگین دامنه توجه گروه سنی را که تدریس می‌کنید، مشخص کردید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید محتوای درسی و فعالیت‌های متوالی را برای اطمینان از حداکثر تمرکز ارائه دهید.

این استراتژی ها می تواند به بهبود تمرکز در کلاس کمک کند

 

از مراکز استفاده کنید

مراکز یادگیری فقط یک راه عالی برای دادن زمان به بچه ها برای کار عملی با برنامه های درسی یا ارائه اطلاعات عمیق تر با برنامه درسی نیستند.

 تحقیقات محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد این نوع کار گروهی کوچک برای کمک به دانش‌آموزان برای تمرکز در کلاس درس مفید است.

 برای مثال، پژوهشگران کارنگی ملون و کالج معلمان کلمبیا در سال 2016 مطالعه‌ای را منتشر کردند که نشان داد

دانش‌آموزان در طول آموزش انفرادی بیشتر از کار گروهی یا انفرادی کوچک‌تر دست از کار می کشند. ا

 

درس های خود را کوتاه نگه دارید

همان مطالعه کارنگی ملون و کالج معلمان کلمبیا نشان داد که 25 درصد از دروس آموزشی 17 دقیقه یا بیشتر بودند - اما ذهن بچه‌ها حدود 10 دقیقه از شروع به پرت شدن کرد.

هنگامی که در حال برنامه ریزی درسی هستید، آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید تا تمرکز دانش آموز بهبود یابد

. این بدان معنا نیست که لزوماً تدریس در مورد موضوع را متوقف کنید

. می‌توانید یک فعالیت گروهی در نظز بگیرید

از استراحتهای ذهنی و مغزی به طور روتین استفاده کنید

در راستای کوتاه نگه داشتن دروس، وقفه های مغزی باید در طول روز مدرسه گنجانده شود تا به بچه ها اجازه دهید تار عنکبوت را تکان دهند و قدرت تمرکز خود را بازگردانند.

قاعده کلی این است که حدود 3 تا 5 دقیقه زمان استراحت را در نظر بگیرید تا به ذهن فرصت دهید تا دوباره تنظیم شود.

فعالیت‌های سریع‌ساز

هیچ چیزی نمی‌تواند سریع‌تر از همکلاسی‌ای که کارش را تمام کرده و حوصله آن را سر می‌برد، حواس دانش‌آموزان را پرت کند.

مطمئن شوید که فعالیت‌هایی داده اید  که می‌توانند پس از اتمام کار فردی شروع به انجام آن کنند، بنابراین هرگز لحظه‌ای تمرکز همکلاسی ها را نمی توانند پرت کنند.

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز یاشام

مرکز آموزش و توانبخشی مشکلات یادگیری یاشا

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://www.instagram.com/yashamtabriz

09146590651

09398145909

04133376035

04133368657

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۰۲
jafar masumi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی