کنترل توجه 09146590651 و 09143162621
کنترل توجه:Attention Control
کنترل توجه ضعیف در کودک آسیب دیده ی زبانی خیلی معمول میباشد و باید توصیف صحیحی از آن قبل از شروع کارهای زبانی از آن انجام گیرد . کنترل توجه ضعیف میتواند آشکار یا ذهنی باشد . یک کودک حواس پرت کاملأ مشخص است و کودمکی که یک نگاه ارام و بی علاقه دارد حواس پرتی اش کمتر مشخص میباشد.بنظر تعدادی از درمانگرها توصیف سطوح توجه در مراحل اولیه مفید میباشد .(رینل 1980)
در مراحل اولیه ایجاد یک محیط ارزیابی که در آن کودک موفق نمیشود مهم است ومهمتر از آن این است که سطح توجهی را از کودمک انتظار داشته باشیم که کودک بتواند با آن سطح توجه عمل نماید . بیشتر کودکان آسیب دیده ی زبانی از نظر توجه و تنمرکز در سطوح 1و2 هستند و تعداد کمی از انها ممکن است در سطح 3 توجه باشند.
بایک نگاه کلی سطح تئجه مشخص میشود .بطور مثال حواس پرت یا تلاش زیاد برای انجام فغالیتهای متنوع .گام بعدی این است که به شیوه ای که کودک خود را بازبانی که در معرض آن است سازگار میکند توجه نماییم . طیفی از پاسخ های زیر را میتوانیم مشاهده نماییم .
1.انصراف از تماس چشمی – بطور تحت الفظی – گوینده را منصرف میکند.
1. به گوینده خیره میشود اما بوضوح حواسش جای دیگری است.
3.پچ پچ مداوم و استفاده از گفتار بی محتوا
4.فرار کردن
5. شروع به پرتاب اسباب بازی هایی میکند که قبلأ با آن بازی میکرد.
6.بر داشتن همزمان چندین چیز
7.کودک منزوی است.
راههای ارتباطی ما
09146590651 و 09143162621
www.goftardarmaniazarbaijan.com
www.گفتاردرمانی.com