گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

پبدایش کلمه در کودکان و انفجار نامگذاری

 

 

بین 18 تا 21 ماه ، کودکان نوپا با سرعت فوق العاده ای واژه های جدیدی را به دست می آورند ،

این پدیده ای که به انفجار نامگذاری معروف است.

کاتی هیرش پاسک ، دکتری ، استاد روانشناسی در دانشگاه تمپل ، فیلادلفیا ، و نویسنده همکار چگونه نوزادان صحبت می کنند:

جادو و رمز و راز زبان در سه سال اول زندگی (داتون ، 1999).

برخی از کارشناسان تصور می کنند که انفجار نامگذاری زمانی اتفاق می افتد که کودکان متوجه می شوند اگر مادر آنها دارای نام و پدر آنها دارای نام باشد ، پس سایر موارد نیز باید دارای نام می باشند.

"هنگامی که آنها به این نتیجه رسیدند ، می خواهند نام همه چیز را در اطراف خود بیابند ،

بنابراین آنها اغلب از" شروع به نامگذاری و سوال می کنند ".

 

در مرحله بعد ، کودکان شروع به تشکیل جملات جزئی می کنند ، مانند "من غذا می خورم!"

در این مرحله ، آنها ممکن است گرامر ساده را درک کنند ، هرچند این قوانین را در گفتار خود رعایت نکنند.

آنچه شما می توانید انجام دهید

کودکان دائماً کلمات را امتحان می کنند و نظرات شما را برای کمک به آنها در یادگیری زبان می بینند.

 بنابراین کمک به کودک برای بیان خود بسیار مهم است.

 الیزابت بیتس ، دکترای علوم شناختی و روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو می گوید: "بسیاری از مطالعات رابطه قوی بین میزان صحبت با فرزندان خود و سرعت رشد آنها در مهارت های زبانی نشان داده است."

در اینجا نحوه کمک به شما آمده است:

    نام چیزهایی را که فرزند شما دوست دارد بگذارید.

 استیون رزنیک ، دکترای روانشناسی ، استاد روانشناسی می گوید ، اگر کودک نوپای شما با یک کامیون بازی می کند ، بیشتر احتمال دارد کلمه کامیون را یاد بگیرد تا کلمه زرافه که از راه دور تکان می دهید.

    مکالمات واقعی داشته باشید. دکتر بیتس به یاد می آورد: "حتی وقتی دخترم فقط یک سال داشت ، از او درباره روز او می پرسیدم."

"من برای پاسخ کمی متوقف می شوم ، حتی اگر واقعاً انتظار آن را نداشتم.

ماه به ماه ، او شروع به استفاده از کلمات کرد تا به من پاسخ دهد.

" صحبت کردن با کودک شما به جای صحبت با او ، باعث افزایش اعتماد به نفس در مهارت های گفتاری او می شود.

    در صحبت با کودک راحت باشید.

تکرار نامهای کوتاه شده فرزندتان برای چیزهایی که تلفظ نادرست را تقویت می کند.

 اگر به سگ اشاره کند و بگوید "تگ!" بگو ، "درست است ، این یک سگ است."

با یادگیری تلفظ صحیح سگ ، می توانید کلمات توصیفی مانند "این یک سگ سیاه است" را اضافه کنید.

    دیگر از اشاره به خود در شخص سوم دست بردارید.

کودک شما ضمایر را یاد نمی گیرد تا زمانی که شروع به استفاده از آنها در هنگام صحبت با او نکنید.

به جای مامان یا بابا از من استفاده کنید. هنگام مراجعه به فرزند خود ، از شما به جای نام او استفاده کنید.

    به کتاب و بازی روی آورید ، نه تلویزیون.

خواندن کتاب برای فرزندتان و انجام بازی هایی مانند کیک پت ، تعامل را تشویق می کند ، که باعث تقویت مکالمه می شود.

از سوی دیگر ، حتی بهترین برنامه های تلویزیونی کودکان نیاز به تعامل کلامی کمی دارد ، بنابراین مشاهده را به کمتر از یک یا دو ساعت در روز محدود کنید.

    به دنبال معنای پنهان در حباب ها باشید.

"این ارتباطات را با معنا تزریق کنید ، حتی اگر واقعاً وجود نداشته باشد."

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز یاشام

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://www.instagram.com/yashamtabriz

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی