نیازهای اساسی خاص برای یادگیری زبان09146590651
نیازهای اساسی خاص برای یادگیری زبان
1.توانایی شنیدن زبان گفتاری
2.محیط مناسب با یک گوینده شایسته و انواع وضعیتهای ارتباطی و مشکلات حسی
3.توانایی پردازش زبان شنیداری و بافتی که درآن زبان اتفاق می افتد به منظور فهم کل جریان
4.توانایی تولید واحدهای گفتاری
-بعضی عوامل ممکن است به خودی خود روی رشد زبان تاثیر نداشته باشند اما هنگام ترکیب ممکن است اهمیت یابند.
رشد اختلالی و انحرافی زبان
-تاخیر به این معنی است که کودک به نحوی آنرا جبران خواهد نمود.
-وقتی ضایعه در نواحی بروکا و ورنیکه قبل از یک سالگی اتفاق بیافتد نیمکره راست در این مورد تخصص می یابد.
-مشکل خاص زبانی:
1.مشکل شنیداری وجود نداشته باشد. .2نقص ذهنی وجود نداشته باشد. 3.ناشی ازمحیط نباشد.4. به علت مشکلات عاطفی نباشد.
بنابراین مشکل،اختلال زبانی است.
-طرفداران این نظریه علت شناسی چند عاملی را برای اختلالات زبان قائل هستند در حالیکه اختلال زبان فصل مشترک عواملی است که رشد را قطع میکند(بی شاب 1987).
-به نظر رابینسون زیاد بودن اختلالات زبانی در پسران(3.8 به 1 )نشاندهنده ارتباط ژنتیکی است.
-اختلالات عملکردی مغزی بطور شایعی با اپیلپسی همراه هستند.
-برتری طرفی غیر عادی،نسبت بالای کودکان چپ دست و مخلوط دست،عدم کارایی حرکتی(9٪به گفته رابینسون)در این کودکان دیده می شود.
09146590651
دکتر جعفر
معصومی دکترای
تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com
https://telegram.me/jafarmasumi
https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/
https://twitter.com/masumislp