مشکلات درکی09146590651
مشکلات درکی:
-از لحاظ درکی کودکان آسیب دیده زبانی طیف وسیعی از مشکلات رانشان می دهند.
-درک ممکن است موقعیتی وانتخابی باشد
-کودک پرحرف ویا زبان کلامی نامناسب سبب می شود که ما فرض کنیم کودک زبان کمتر را بهتر خواهد فهمید.
-درک ممکن است تحت تاثیرعوامل ذیل الذکر باشد:1-نویز محیطی2-عوامل حواس پرت کن بینایی3-عوامل مربوط به زمان روز4-سردی ویاعوامل متغییر آب و هوا
کارهای عملی وبینایی:
-یکی از عوامل مفید در رشد توجه وتمرکزو درک آن است که کار را از نقطه ی شروع کنیم که کودک در آن قرار دارد.
-برای افزایش پیچیدگی وافزایش ارکان توالی حافظه بینایی تعداد وترتیب قرارگیری آنها را تدریجا افزایش می دهیم.
-کودک باید با سنجش مستقیم پسنوردی رااز خطاهای موجود در زنجیره متوجه شود.
-بیشتر کودکان دوست دارند کار را بااشیاء انتزاعی شروع کنند.
-حافظه وتوالی اشیاء با جفت کردن 8تا10 شی مختلف انجام می گیرد.
فعالیت های سمبولیک:
کودکان آسیب دیده زبانی که مشکلات درکی دارند ودامنه توجهشان پایین است از فعالیت های سمبولیک زیر نفع می برند1-کنترل ودستور 2-جور کردن 3-پیدا کردن 4-جور کردن اشیاءروزمره باتصاویر
-اگر از بین اشیاءسریع عبور نماییم ممکن است سبب شود که کودک تاریکی را برای اشیاءدرنظر بگیرد.
09146590651
دکتر جعفر
معصومی دکترای
تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com
https://telegram.me/jafarmasumi
https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/
https://twitter.com/masumislp