گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

نویسندگان

حافظه کوتاه مدت شنیداری 09146590651

شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۰۸:۰۸ ق.ظ

حافظه کوتاه مدت شنیداری

 

این سیستمی است که اطلاعات حسی ورودی را به اندازه کافی برای مغز ذخیره می کند تا بتواند آن را از نظر معنا پردازش کند.

 با حافظه طولانی مدت که عموماً در افراد مبتلا به سندرم داون مختل نمی شود اشتباه گرفته نشود.

ظرفیت این سیستم حافظه کوتاه مدت شنوایی را می توان با یافتن چند رقم ، که به ترتیب تصادفی با سرعت یک در ثانیه گفته می شود ، اندازه گیری کرد .

 کودک می تواند بلافاصله به همان ترتیب تکرار کند.

به طور معمول ، این طول رقم در دوران کودکی از 3 رقم در 4-5 سالگی به 6-7 رقم در 16 سالگی افزایش می یابد.

 

تحقیقات نشان داده است که این سیستم بازده شنونده را در درک گفتار و تولید گفتار منعکس می کند و معمولاً کودکان با افزایش سن در نتیجه تمرین سریعتر تشخیص و بازتولید می کنند.

 طول تکرار کودکان در هر سنی بنابراین تقریباً همان چیزی است که می توانند در 2 ثانیه بیان کنند.

تحقیقات نشان داده است که کارایی این سیستم حافظه کوتاه مدت شنوایی بر سرعت یادگیری واژگان جدید و یادگیری خواندن کودکان تأثیر می گذارد.

 همچنین تصور می شود که نقش مهمی در پردازش و درک گفتار و در سازماندهی تولید گفتار ایفا می کند [49/76].

برای کودکان مبتلا به سندرم داون ، حافظه کوتاه مدت معمولاً با افزایش سن به طور معمول افزایش نمی یابد و بیشتر نوجوانان و بزرگسالان فقط دارای محدوده 2 تا 4 رقمی هستند.

 تحقیقات درباره اهمیت آن در کودکان معمولاً در حال رشد نشان می دهد که این امر یادگیری واژگان را به تأخیر می اندازد.

ممکن است پیش بینی شود که تأثیر منفی بیشتری بر توانایی کودکان در تسلط بر گرامر داشته باشد ، زیرا این امر معمولاً به توانایی نگهداری یک عبارت یا جمله کامل در کوتاه مدت نیاز دارد تا معنی آن پردازش شود.

این سه نکته اول را می توان خلاصه کرد که نشان می دهد یادگیری زبان از طریق گوش دادن ، همانطور که اکثر نوزادان انجام می دهند ، برای کودکان مبتلا به سندرم داون دشوار خواهد بود.

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز یاشام

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://www.instagram.com/yashamtabriz

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۶/۱۳
jafar masumi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی