گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

نویسندگان

 توجه چیست و توجه پایدار را چگونه افزایش دهیم؟

برخلاف تصور عموم ، توجه پایدار چیزی نیست که افراد با آن متولد می شوند.

افراد بسته به موقعیتی که در آن قرار دارند بین انواع مختلف توجهات تغییر می کنند.

شما می توانید یاد بگیرید که چگونه با حوصله و تمرین ، توجه پایدار را به خود جلب کنید.

در اینجا برخی از فعالیتهای توجه مداوم وجود دارد که توجه و تمرکز شما را برای مدت طولانی تری بهبود می بخشد:

    مدیتیشن کنید

یکی از بهترین راه ها برای تقویت توجه ، تمرین ذهن است.

حداقل 10-20 دقیقه در روز به مدیتیشن آگاهانه اختصاص دهید که در آن احساسات جسمی و روحی خود را مشاهده می کنید.

به عنوان مثال ، اگر چیزی می خورید ، وقت بگذارید تا از عطر ، طعم و بافت آن لذت ببرید.

چنین تمریناتی می تواند به شما در توجه به جزئیات کمک کند.

    ورزش

تمرینات بدنی متوسط ​​دارای مزایای متعددی برای سلامت روان است.

نه تنها به عنوان یک عامل استرس زا عمل می کند ، بلکه در بهبود تمرکز نیز مثر است.

این به کاهش حواس پرتی و افزایش دامنه توجه کمک می کند.

پیاده روی سریع داشته باشید یا مرتباً  دویدن سبک را انجام دهید.

همچنین  یوگا یا تمرینات کششی  را امتحان کنید.

    خواندن

ایجاد و حفظ عادت خواندن موثر و محیط در این عصر اطلاعات که معمولا مرور ناهنجاری ها و خلاصه ها به یک هنجار تبدیل شده است ، دشوار است.

 خواندن متون طولانی را تمرین کنید.

کتابی را انتخاب کنید و سعی کنید تا آنجا که ممکن است بخوانید.

اگر به رمان علاقه ای ندارید ، مقاله های طولانی مدت را به صورت آنلاین بخوانید.

خواندن قدرت تمرکز شما را افزایش می دهد و توانایی شما را برای ماندگاری طولانی مدت در یک ایده افزایش می دهد.

    سوالات خود را بپرسید

پرسیدن سوالات نه تنها به شما کمک می کند تا علاقه مند باشید ، بلکه چیزهای جدیدی را نیز به شما می آموزد.

دفعه بعد که در جلسه یا سخنرانی هستید ، فرصت پیدا کنید تا سوالات خود را از سخنران مطرح کنید.

آنها ممکن است بخشی از جلسه خود را به پاسخگویی به سوالات اختصاص دهند بنابراین از فرصت استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که سوالات سازنده و باز بپرسید.

    ادامس جویدن

این ممکن است عجیب به نظر برسد اما جویدن آدامس در واقع به بهبود تمرکز کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد که فعالیت هوشیاری شما را افزایش می دهد و در نتیجه قدرت توجه شما را افزایش می دهد.

جویدن آدامس قسمت های خاصی از ذهن را فعال کرده و عملکرد ذهنی را افزایش می دهد.

این فعالیتهای توجه مداوم تنها زمانی موثر است که از محیط خود آگاهی کامل داشته باشید.

یکی از راههای موثر برای شروع این است که با شنونده بودن توجه بر روابط بین فردی خود تمرکز کنید.

توانایی حضور کامل برای کسی نه تنها باعث ایجاد رابطه می شود ، بلکه پایه و اساس یک رابطه قابل اعتماد را ایجاد می کند.

09146590651

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۰۱
jafar masumi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی