بازی شکلی از ارتباط گفتار و زبان 09146590651
بازی شکلی از ارتباط گفتار و زبان
شکل عادی بازی
آنچه مهم است این است که رفتارهای کودک را وقتی که او بازی میکند و یا شیوه ی برخورد او با بازی را بدون دخالت فرد دیگر توصیف نماییم.بعید نیست که مشاهده کنیم کودک همیشه اسباب بازی های انتزاعی یا ساختنی (مانند مکعب )انتخاب مینماید. کودکان آسیب دیده ی زبانی معمولأ خود را به بازی با موارد آشنا محدود میکنند. این به آن علت است که آنها در الگو وروش مرجع داخلی که دیده ها و روش های جدید دارند ضعف مشخصی را دارند . عوامل متعددی میتواند در این کار دخالت داشته باشند ، که شامل رشد نمادین ضعیف و مهارتهای ادراکی وشناختی که بخوبی رشد نکرده اند .بنابراین کودک بازی های کلیشه ای انجام میدهد که بطور مکرر از اسباب بازی هایی استفاده میکند که تکراری هستندو نشان میدهد که در ایجاد یک سلسله از فعالیت ها از فعالیت های پایه ای برای دستکاری اشیا ناتوان است.
ارزیابی بازی در بخش های این فصل خواهد آمد بطور خلاصه بازی های اکتشافی دستوری اشیا متنوع هستند در حالیکه بازی نمادین آنها معمولأ همیشه ضعیف میباشد.
(کوپر و همکاران ).یک مورد استثنا کودکی است که مهارتهای درکی اش عالی است اما زبان بیانی اش ضعیف است وسطح توجه اش حداقل در مرحله ی سوم میباشد .او ممکن است یکسری از بازیهای پیچیده رابا اسباب بازی های کوچک بنمایش گذارد.و ممکن است با الگو های حرف زدن همراه باشد و هر نوع بازی دیگریر ا حذف میکند. ممکن است تصور کنیم که بازی وسیله ای برای بیان میباشد و اغلب رفتارها وقتی که زبان بیانی بهتر میشود کم میشود.
09146590651
دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com
https://telegram.me/jafarmasumi
https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/