اسباب بازی برای کودکان 3 تا 6 ساله (کودکان پیش دبستانی و مهد کودک)09146590651
اسباب بازی برای کودکان 3 تا 6 ساله (کودکان پیش دبستانی و مهد کودک)
دامنه توجه و دبستان پیش دبستانی و کودکستان بیشتر از کودک نوپا است.
معمولاً آنها زیاد صحبت می کنند و سوالات زیادی می پرسند.
آنها دوست دارند با چیزهایی و با مهارتهای جسمی هنوز در حال ظهور باشند.
آنها دوست دارند با دوستان خود بازی کنند - و دوست ندارند که ببازند!
آنها می توانند به نوبت - و تقسیم یک اسباب بازی توسط دو یا چند کودک اغلب برای کودکان پیش دبستانی و مهد کودک های بزرگتر امکان پذیر است.
اسباب بازی های خوب برای کودکان 3 تا 6 ساله:
مواردی برای حل مشکلات –
پازل (با 12 تا 20 قطعه) ، بلوک هایی که به هم متصل می شوند ،
مجموعه ها و سایر اشیا کوچکتر برای مرتب سازی براساس طول ، عرض ، ارتفاع ، شکل ، رنگ ، بو ،
مقدار و سایر ویژگی ها –
مجموعه های بطری پلاستیکی کلاه ، کاسه و درب پلاستیک ، کلید ، پوسته ، خرس شمارش ، بلوک های کوچک رنگی
چیزهایی برای تظاهر و ساختن –
بسیاری از بلوک ها برای ساخت سازه های پیچیده ، اسباب بازی های حمل و نقل ، ست های ساختمانی ، مبلمان به اندازه کودک (مجموعه "آپارتمان" ، غذا بازی) ، لباس های لباس ، عروسک های لوازم جانبی ، عروسک ها و تئاترهای عروسکی ساده و شن و اسباب بازی های بازی
چیزهایی که می توان با آن ها ایجاد کرد –
مداد رنگی و مداد بزرگ و کوچک ، مسواک و انگشت بزرگ و کوچک ، کاغذ بزرگ و کوچک برای طراحی و نقاشی ، کاغذ ساختمانی رنگی ، قیچی به اندازه پیش دبستانی ، تخته سیاه و گچ بزرگ و کوچک ، مدل سازی خاک رس و خمیر بازی ، مدل سازی ابزار ، خمیر ، ضایعات کاغذ و پارچه برای کولاژ ، و
سازها –
سازهای ریتم و صفحه کلید ، زیلوفون ، ماراکاس و تنبور
کتاب های تصویری با حتی کلمات بیشتر و تصاویر دقیق تر از کتاب های کودکان نوپا
دستگاه های پخش سی دی و دی وی دی با انواع موسیقی (البته دستگاه های پخش گرامافون و ضبط کننده های کاست نیز کار می کنند!)
چیزهایی برای استفاده از عضلات بزرگ و کوچک آنها –
توپ های بزرگ و کوچک برای لگد زدن و پرتاب / گرفتن ، تجهیزات سواری از جمله سه چرخه ، تونل ، کوهنوردان بلندتر با مواد نرم در زیر ، واگن ها و چرخ های چرخ ، خفاش ها و توپ های پلاستیکی ، سنجاق های پلاستیکی بولینگ ، اهداف و چیزهایی که باید به آنها انداخته شود ، و یک میز کار با گلی ، چکش ، میخ و اره
اگر کودک به کامپیوتر دسترسی دارد:
برنامه هایی که تعاملی هستند (کودک می تواند کاری انجام دهد) و بچه ها می توانند آن را درک کنند
(این نرم افزار از گرافیک و دستورالعمل گفتاری استفاده می کند ، نه فقط چاپ) ،
کودکان می توانند سرعت و مسیر نرم افزار را کنترل کنند و کودکان فرصتهایی برای کشف انواع مفاهیم در چندین سطح دارند
09146590651
کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز یاشام
به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی