گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

اجزای خوانایی 09143162621 , 09146590651

شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶، ۰۱:۱۲ ب.ظ

اجزای خوانایی

خوانا بودن را معمولاً بر اساس اجزا آن می سنجندکه شامل شکل حروف  ، روی خط نویسی  و در

یک راستا بودن، فاصله گذاری  ، اندازه  ، شیب نوشته  میباشداما مهمترین نکته در خوانا بودن، قابلیت متن برای خوانا بودن است . چیزی که بسیار مهم است این است که آیا نوشته دانش آموز برای خودش، والدین و یا آموزگار قابل خواندن است یا خیر . اگر چه ضعف هر یک از اجزاء خوانایی مثلاً ضعف درروی خط نویسی، در ظاهر دست نویسی دانش آموزمؤثر است اماممکن است علی رغم وجود آن ضعف باز هم دستنویسی دان شآموز قابل خواندن باشدمتوجه شدند که شکل و اندازه حروف در دان ش آموزان اختلال یادگیری کلاسهای اول و دوم و سوم، مشکل سازتراست. هر یک از اجزای خوانایی باید به دقت موردبررسی و ارزیابی قرار گیرند

شکل حروف:

 در شکل حروف پنج خصوصیت که بر خوانایی تأثیر دارند

شکل نامناسب حروف

شروع و پایان ضعیف حروف

خوب گرد نشدن دوایر

بندش ناکامل حروف

غیر صحیح نوشتن حروف صعودی و نزولی

روی خط نویسی یا آگاهی نسبت به خط

زمینه: منظور از روی خط نویسی، جای دهی مناسب متن نوشتاری داخل خطوط است

فاصله گذاری : شامل قرار دادن حروف درون کلمه و قرار دادن کلمه درون جمله است طوری که

سازماندهی کلی نوشته بهم نخورد

اندازه : شامل اندازه حروف نسبت به یکدیگراست

شیب : ثبات شیب نوشته یا زاویه نوشته باید موردبررسی قرار گیرد

سرعت دست نویسی

سرعت نوشته یا تعداد کلمه هایی که دانش آموز در دقیقه می نویسد همراه با خوانایی دو متغیر زیربنایی دست نویسی هستند

 09143162621                       09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
www.گفتاردرمانی.com
 www.goftardarmaniazarbaijan.com
www.goftardarmanitabriz.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی