گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

نویسندگان

راههایی برای تقویت حافظه و مغز بخش نهم

رژیم غدایی تقویت کننده مغز داشته باشید

 

همانطور که بدن به سوخت نیاز دارد ، مغز نیز به آن نیاز دارد.

احتمالاً قبلاً می دانید که یک رژیم غذایی مبتنی بر میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، چربی های "سالم" (مانند روغن زیتون ، آجیل ، ماهی) و پروتئین بدون چربی فواید زیادی برای سلامتی فراهم می کند ، اما چنین رژیم غذایی می تواند حافظه را نیز بهبود بخشد.

اگرچه برای سلامت مغز ، فقط چیزی نیست که می خورید - بلکه چیزی است که نمی خورید نیز نیز مهم است

نکات تغذیه ای زیر به تقویت قدرت مغزی و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک می کند:

 

امگا 3 خود را دریافت کنید.

 تحقیقات نشان می دهد که اسیدهای چرب امگا 3 به ویژه برای سلامت مغز مفید است.

ماهی به ویژه یک منبع غنی از امگا 3 ، به ویژه "ماهی های چرب" آب سرد مانند ماهی قزل آلا ، ماهی تن ، گل ماهی ، ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ساردین و شاه ماهی است.

اگر طرفدار غذاهای دریایی نیستید ، منابع غیر ماهی امگا 3 مانند جلبک دریایی ، گردو ، بذر کتان آسیاب شده ، روغن بذر کتان ، کدو ، لوبیای چیتی و دانه ای ، اسفناج ، کلم بروکلی ، تخمه کدو و دانه های سویا را در نظر بگیرید.

کالری و چربی اشباع شده را محدود کنید.

 تحقیقات نشان می دهد رژیم های غذایی حاوی چربی اشباع شده زیاد (از منابعی مانند گوشت قرمز ، شیر کامل ، کره ، پنیر ، خامه و بستنی) خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش داده و باعث کاهش تمرکز و حافظه می شوند.

میوه و سبزیجات بیشتر بخورید.

این محصول مملو از آنتی اکسیدان است ، موادی که از سلول های مغز شما در برابر آسیب محافظت می کنند.

میوه ها و سبزیجات رنگارنگ به ویژه منابع فوق العاده غذایی فوق العاده آنتی اکسیدانی هستند.

چای سبز بنوشید. چای سبز حاوی پلی فنول ها ، آنتی اکسیدان های قدرتمند است که از رادیکال های آزاد محافظت می کند که می توانند به سلول های مغز آسیب برسانند.

در میان بسیاری از مزایای دیگر ، مصرف منظم چای سبز ممکن است حافظه و هوشیاری ذهنی و پیری مغز را افزایش دهد.

شراب (یا آب انگور) را به میزان متوسط ​​بنوشید.

 تحت کنترل نگه داشتن مصرف الکل کلیدی است ، زیرا الکل سلول های مغز را از بین می برد.

اما در حد متوسط ​​(حدود 1 لیوان در روز برای خانم ها ؛ 2 لیوان در مردان) ، الکل در واقع می تواند حافظه و شناخت را بهبود بخشد.

 به نظر می رسد شراب قرمز بهترین گزینه است ، زیرا غنی از رسوراترول است ، یک فلاونوئید که جریان خون را در مغز افزایش می دهد و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.

سایر گزینه های بسته بندی شده با رسوراترول شامل آب انگور ، آب قره قاط ، انگور تازه و توت و بادام زمینی است.

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز یاشام

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://www.instagram.com/yashamtabriz

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی