گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

۴ مطلب در دی ۱۴۰۱ ثبت شده است

  استراتژی هایی برای درمان اختلال ریاضی

بسیاری از دانش‌آموزان با اضطراب ریاضی و ریاضی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما برای آن‌هایی که دچار اختلال در محاسبه، ناتوانی یادگیری مرتبط با ریاضی هستند، کلاس‌ها و آزمون‌های ریاضی موانعی به ظاهر غیرقابل عبور ایجاد می‌کنند که می‌تواند بر موفقیت تحصیلی و کاهش عزت نفس تأثیر بگذارد.

افراد مبتلا به دیسکالکلولیا یا اختلال ریاضی  در توانایی مغز برای پردازش اطلاعات مربوط به اعداد دچار کمبود هستند.

 آنها ممکن است در عملیات ریاضی، حفظ کردن جداول ضرب و درک مفاهیم ریاضی مشکل داشته باشند.

در یک مفهوم گسترده تر، آنها با توالی اطلاعات، بودجه بندی زمان و برنامه ریزی مشکل دارند.

پایه‌گذاری اطلاعات انتزاعی ریاضی در دنیای فیزیکی می‌تواند به موفقیت دانش‌آموزان ناتوان کمک کند.

در اینجا پنج استراتژی برای آسان‌تر کردن مفاهیم ریاضی از حساب پایه تا جبر پیشرفته برای درک و به خاطر سپردن آورده شده است.

صحبت کنید یا  مسئله را بنویسید

 

برای دانش‌آموزان ناتوان، مفاهیم ریاضی صرفاً انتزاعی هستند و اعداد فقط علامت‌هایی در یک صفحه هستند. صحبت کردن درباره یک مسئله یا نوشتن آن به شکل جمله می‌تواند به دیدن روابط بین عناصر کمک کند. حتی بیان مجدد به روشی جدید می تواند به سازماندهی اطلاعات و دیدن راه حل ها کمک کند.

مسئله را ترسیم کنید

ترسیم مسئله همچنین می‌تواند به یادگیرندگان بصری کمک کند تا روابط را ببینند و مفاهیم را درک کنند. دانش‌آموزان می‌توانند با تصاویری که درک آن‌ها از مسئله را منعکس می‌کنند و راه‌هایی برای حل آن نشان می‌دهند، مسئله را «طرح کنند».

وظایف را به زیر مجموعه ها تقسیم کنید

دانش‌آموزان دارای مشکل ریاضی می‌توانند به راحتی تحت تأثیر یک مشکل یا مفهوم پیچیده قرار گیرند، به‌ویژه اگر مبتنی بر دانش قبلی باشد – که ممکن است آن‌ها را حفظ نکرده باشند.

تفکیک یک مشکل به اجزای آن و کار کردن روی آن‌ها یک‌بار می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند تا تمرکز کنند، اتصالات را ببینند و از گیجی جلوگیری کنند.

از نشانه‌ها و اشیاء فیزیکی «زندگی واقعی» استفاده کنید

ارتباط ریاضی با جنبه‌های عملی زندگی روزمره می‌تواند به دانش‌آموزان نابسامان کمک کند تا مفاهیم را درک کنند و روابط بین اعداد را ببینند.

 وسایلی مانند فنجان‌های اندازه‌گیری، خط‌کش‌ها و اشیاء قابل شمارش که دانش‌آموزان می‌توانند آن‌ها را دستکاری کنند، می‌توانند مفاهیم ریاضی را کمتر انتزاعی کنند.

زیاد مرور کنید

از آنجایی که دانش‌آموزان دارای مشکل اختلال ریاضی برای حفظ اطلاعات مربوط به ریاضی تلاش می‌کنند، تسلط بر مهارت‌های جدیدی که بر پایه درس‌های قبلی است، دشوار می‌شود.

جلسات بازبینی کوتاه و مکرر - هر روز، در صورت لزوم - کمک می‌کند اطلاعات تازه و قابل استفاده برای کار جدید بعدی حفظ شوند.

ایجاد ارجاعات نوشتاری یا ترسیم شده مانند کارت‌ها یا نمودارها می‌تواند به بررسی سریع کمک کند.

مانند سایر ناتوانی‌های یادگیری، اختلالات محاسباتی بر موفقیت دانش‌آموز در داخل و خارج از کلاس تأثیر می‌گذارد.

 استراتژی‌های مطالعه‌ای که دنیای انتزاعی ریاضیات را با نشانه‌های بصری و کلامی و لوازم فیزیکی می‌تواند به دانش‌آموزان ناتوان در محاسبه ریاضی کمک کند تا بر موانع درک ریاضی غلبه کنند.

فراتر از راهبردهای مقابله ای برای دیسکالکولیا

تحقیقات نشان داده است که این علائم یادگیری و پردازش با اتصالات ضعیف در مناطق مختلف مغز مرتبط است.

خبر خوب این است که ما می دانیم که این ارتباطات یا مسیرهای اطلاعاتی در مغز می تواند تغییر کند و به گونه ای توسعه یابد که منجر به بهبود این علائم شود.

تمرینات و فعالیت های برنامه تعادل مغز به طور منحصر به فردی برای کمک به تقویت و ایجاد ارتباطات جدید با استفاده از ترکیبی از فعالیت های فیزیکی، حسی و شناختی طراحی شده اند.

این ارتباطات جدید، کارآمد و مؤثر در مغز منجر به بهبود توانایی ما برای تکمیل وظایف شناختی و عملکرد اجرایی ما می شود.

تعادل مغزی نیازی به تشخیص پزشکی کودک ندارد و ما نیز از نظر بالینی شرایط پزشکی را تشخیص نمی دهیم.

تمرکز ما بر درک تلاشهایی است که این کودکان تجربه می کنند و به آنها کمک می کنیم تا ارتباطات مورد نیاز برای کمک به این مبارزات را توسعه و تقویت کنند.

ما از آنچه در «ارزیابی شخصی» یاد می‌گیریم برای تنظیم برنامه فرزندتان استفاده می‌کنیم.

با انجام این کار برای هر کودک، به صورت جداگانه، ما یک برنامه سفارشی ایجاد می کنیم که هرگونه نقص در عملکردها یا مهارت هایی که ممکن است فرزند شما داشته باشد را برطرف می کند.

متخصصان مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز یاشام و مرکز آموزش و توانبخشی مشکلات یادگیری یاشا در تبریز و آذربایحان مجموعه ای را برای اینکار آماده کرده اند که می توانید تهیه نمایید.

اگر شما نیز چنین علایمی را مشاده می نمایید می توانید به متخصصان ما مراجعه نمایید تا بعد از بررسی و ارزیابی متناسب با نیازهای شما به ارایه درمان بپردازند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ دی ۰۱ ، ۱۱:۰۷

اختلال ریاضی

علائم این ناتوانی شامل مشکلات درک مفاهیم اساسی حسابی مانند کسری، خطوط عددی و اعداد مثبت و منفی است.
علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:
    مشکل در مسائل مربوط به  ریاضی
    مشکل ایجاد تغییر در معاملات نقدی
    بی نظمی در روی کاغذ آوردن مسائل ریاضی
    مشکل در دنباله های منطقی (به عنوان مثال، مراحل در مسائل ریاضی)
    مشکل در درک توالی زمانی رویدادها
    مشکل در توصیف فرآیندهای ریاضی

متخصصان مرکز آموزش و توانبخشی اختلالات یادگیری یاشا و مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز یاشام در خدمت شما هستند تا با ارزیابی دقیق مشکل به ارایه خدمات و حل مشکل شما و عزیزانتان بپردازند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۰۱ ، ۰۹:۰۵

دیس گرافی و اختلال نوشتن

کودکی که در نوشتن مشکل دارد یا دستخط بسیار ضعیفی و از تر نمی شود، ممکن است دچار دیسگرافی باشد.

این اختلال ممکن است باعث شود کودک در هنگام در دست گرفتن خودکار یا مداد تنش داشته باشد و به طرز نامناسبی بپیچد.
سایر علائم این وضعیت ممکن است شامل 5 باشد:
    بیزاری شدید از نوشتن و/یا نقاشی
    مشکلات گرامر
    مشکل در نوشتن ایده ها
    از دست دادن انرژی یا علاقه به محض شروع نوشتن
    مشکل در نوشتن افکار در یک دنباله منطقی
    گفتن کلمات با صدای بلند هنگام نوشتن
    ناتمام گذاشتن کلمات یا حذف آنها هنگام نوشتن جمله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ دی ۰۱ ، ۰۹:۴۴

اختلال خواندن یا دیسلکسی

افراد مبتلا به نارساخوانی معمولاً در برقراری ارتباط بین حروف و صداها و املا و تشخیص کلمات مشکل دارند.

افراد مبتلا به نارساخوانی اغلب علائم دیگری از این بیماری را نشان می دهند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  •     درک آنچه دیگران می گویند دشوار است
  •     مشکل در سازماندهی زبان نوشتاری و گفتاری
  •     تأخیر در توانایی صحبت کردن
  •     مشکل در بیان افکار یا احساسات
  •     مشکل در یادگیری لغات جدید (واژگان)، چه هنگام خواندن یا شنیدن
  •     مشکل در یادگیری زبان های خارجی
  •     مشکل در یادگیری آهنگ ها و قافیه ها
  •     سرعت پایین خواندن، چه به صورت بی صدا و چه با صدای بلند
  •     انصراف از کارهای طولانی تر خواندن
  •     مشکل در درک سوالات و پیروی از دستورالعمل ها
  •     املای ضعیف
  •     مشکلات در به خاطر سپردن اعداد به ترتیب (به عنوان مثال، شماره تلفن و آدرس)
  •     در تشخیص چپ از راست مشکل دارد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ دی ۰۱ ، ۱۰:۰۳