گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

نویسندگان

 

 

مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز

به مدیریت: دکتر جعفر معصومی

دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران 

اولین دکترای گفتار درمانی شمالغرب کشور

مدرس دانشگاه علوم پزشکی تبریز

و دانشگاه فرهنگیان

چرا ما مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز را پیشنهاد می کنیم؟

چگونه گفتار درمانگر مناسب برای مشکلم پیدا کنم؟

گفتار درمان به چه کسانی کمک می کند؟ (1)

گفتاردرمان به چه کسانی کمک می کند؟ (2)

راههای تماس:

09146590651          09398145909           

041-33376035                      041-33368657

www.tabslp.com

آدرس : تبریز /خیابان امام/ خیابان رضا نژاد جنوبی پلاک 19 طبقه 3

                                                                                      

                     

 

متخصصین مرکز جامع گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز آماده اند که به سوالات شما پاسخ دهند

هم اکنون می توانید با کلیک سوال خود را بپرسید تا در سریعترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید.

 

 

۵ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۳۲
jafar masumi

روشهایی برای تقویت حافظه از ورزش بدنی صرف نظر نکنید

در حالی که ورزش ذهنی برای سلامت مغز مهم است.

اما این بدان معنا نیست که شما هرگز نیازی به عرق زدن ندارید. ورزش بدنی به شما در تیز ماندن کمک می کند.

اکسیژن مغز شما را افزایش می دهد و خطر ابتلا به اختلالات منجر به از دست دادن حافظه مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

ورزش همچنین اثرات مواد شیمیایی مفید مغز را افزایش می دهد و هورمون های استرس را کاهش می دهد.

شاید از همه مهمتر ، ورزش با تقویت عوامل رشد و تحریک اتصالات جدید عصبی ، نقش مهمی در پلاستیک عصبی دارد.


نکاتی درباره تقویت مغز

 

    ورزش هوازی به ویژه برای مغز مفید است ، بنابراین فعالیت هایی را انتخاب کنید که خون شما را پمپاژ می کند.

به طور کلی ، هر چیزی که برای قلب شما مفید باشد برای مغز شما عالی است.


    آیا پاک کردن مه خواب هنگام بیدار شدن زمان زیادی طول می کشد؟

در این صورت ، ممکن است متوجه شوید که ورزش صبحگاهی قبل از شروع روز تفاوت زیادی ایجاد می کند.

علاوه بر پاک کردن تار عنکبوت ، برای شما یادگیری در طول روز را نیز جبران می کند.


    فعالیت های بدنی که به هماهنگی چشم و چشم یا مهارت های حرکتی پیچیده ای نیاز دارند ، به ویژه برای مغز سازی مفید هستند.


    وقفه های ورزشی می تواند به شما کمک کند تا خستگی ذهنی و رکود بعد از ظهر را پشت سر بگذارید.

حتی یک پیاده روی کوتاه یا چند جک جهنده می تواند برای راه اندازی مجدد مغز شما کافی باشد.

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز یاشام

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://www.instagram.com/yashamtabriz

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۹ ، ۰۸:۰۰
jafar masumi

چگوته مغز و حافظه خود را بهبود دهیم بحش سوم

به مغز خود تمرین دهید

تا زمانی که به بزرگسالی رسیده اید ، مغز شما میلیون ها مسیر عصبی ایجاد کرده است که به شما در پردازش و یادآوری سریع اطلاعات ، حل مشکلات آشنا و اجرای کارهای عادی با حداقل تلاش ذهنی کمک می کند.

اما اگر همیشه به این مسیرهای فرسوده پایبند باشید ، تحریک لازم برای ادامه رشد و نمو را به مغز خود نمی دهید.

باید هر از گاهی اوضاع را تکان دهید!

حافظه ، مانند قدرت عضلانی ، شما را ملزم به "استفاده از آن یا از دست دادن آن" می کند.

هرچه بیشتر روی مغز خود کار کنید ، قادر خواهید بود اطلاعات را پردازش و به خاطر بسپارید.

اما همه فعالیت ها برابر نیستند.

بهترین تمرینات روتین مغزی شما را عوض می کند و شما را به استفاده و توسعه مسیرهای جدید مغزی به چالش می کشد.


چهار عنصر اصلی یک فعالیت تقویت کننده مغز خوب

مهم نیست که چقدر فعالیت فکری را می طلبد ، اگر کاری باشد که قبلاً در آن مهارت دارید ، تمرین مغزی خوبی نیست.

این فعالیت باید چیزی غیر آشنا و خارج از محدوده راحتی شما باشد.

برای تقویت مغز ، شما باید به یادگیری و توسعه مهارت های جدید ادامه دهید.
    چالش برانگیز است بهترین فعالیت های تقویت مغز توجه کامل و دقیق شما را می طلبد.

کافی نیست که شما در یک مرحله فعالیت را به چالش کشیدید.

هنوز هم باید چیزی باشد که به تلاش ذهنی نیاز دارد.

به عنوان مثال ، یادگیری نواختن یک قطعه جدید موسیقی به چالش می کشد.

پخش یک قطعه دشوار که قبلاً آن را حفظ کرده اید ، این کار را نمی کند.
    این مهارتی است که می توانید در آن ایجاد کنید.

به دنبال فعالیت هایی باشید که به شما امکان می دهد در سطح آسان شروع کنید و با پیشرفت مهارت های خود پیشرفت کنید

- همیشه مغز را تحت فشار قرار دهید تا همچنان توانایی های خود را گسترش دهید.

وقتی سطح دشواری قبلی احساس راحتی می کند ، این بدان معناست که زمان آن فرا رسیده است که سطح عملکرد بعدی را برطرف کنیم.


    ارزشمند است جوایز از روند یادگیری مغز پشتیبانی می کنند.

هرچه علاقه و اشتیاق بیشتری در این فعالیت داشته باشید ، به احتمال زیاد به انجام آن ادامه خواهید داد و مزایای بیشتری نیز خواهید داشت.

بنابراین فعالیت هایی را انتخاب کنید که گرچه چالش برانگیز است ، اما همچنان لذت بخش و راضی کننده هستند.

 

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز یاشام

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://www.instagram.com/yashamtabriz

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۹ ، ۰۸:۱۶
jafar masumi

چگونه حافطه خود را بهبود دهیم بخش دوم

چهار عنصر اصلی یک فعالیت تقویت کننده خوب مغز

    فعالیتی که چیز جدیدی به شما می آموزد.

مهم نیست که چقدر فعالیت فکری را می طلبد ، اگر کاری باشد که قبلاً در آن مهارت دارید ، تمرین مغزی خوبی نیست.

این فعالیت باید چیزی غیر آشنا و خارج از محدوده راحتی شما باشد.

برای تقویت مغز ، شما باید به یادگیری و توسعه مهارت های جدید ادامه دهید.


    چالش برانگیز است بهترین فعالیت های تقویت کننده مغز توجه کامل و دقیق شما را می طلبد.

کافی نیست که شما در یک مرحله فعالیت را به چالش کشیده شوید.

هنوز هم باید چیزی باشد که به تلاش ذهنی نیاز دارد.

به عنوان مثال ، یادگیری نواختن یک قطعه جدید موسیقی به چالش می کشد.

پخش یک قطعه دشوار که قبلاً آن را حفظ کرده اید ، این کار را نمی کند.
    این مهارتی است که می توانید در آن ایجاد کنید.

به دنبال فعالیت هایی باشید که به شما امکان می دهد در سطح آسان شروع کنید و با پیشرفت مهارت های خود پیشرفت کنید

- همیشه مغز را تحت فشار قرار دهید تا همچنان توانایی های خود را گسترش دهید.

وقتی سطح دشواری قبلی احساس راحتی می کند ، این بدان معناست که زمان آن فرا رسیده است که سطح عملکرد بعدی را برطرف کنیم.


    ارزشمند است جوایز را برای روند یادگیری مغز بدهبد.

هرچه علاقه و اشتیاق بیشتری در این فعالیت داشته باشید ، به احتمال زیاد به انجام آن ادامه خواهید داد و مزایای بیشتری نیز خواهید داشت.

بنابراین فعالیت هایی را انتخاب کنید که گرچه چالش برانگیز است ، اما همچنان لذت بخش و راضی کننده هستند.

 

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز یاشام

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://www.instagram.com/yashamtabriz

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مهر ۹۹ ، ۰۸:۰۹
jafar masumi