گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

مرکزجامع گفتاردرمانی  تبریز


گفتاردرمانگر کیه؟

کسی که در پیشگیری، ارزیابی، تشخیص، و درمان اختلالات گفتار، زبان، ارتباط اجتماعی،مهارتهای ارتباطی شناختی، خواندن و نوشتن، صوت و صدا و بلع در کودکان و بزرگسالان فعالیت می نماید.

چه کسانی و در چه سنی می توانند به گفتاردرمانی مراجعه کنند؟

گفتاردرمانی برای همه سنین می تواند ارایه خدمات کند و برای آنها مناسب است برای مثال

نوزادان و کودکان:

گفتاردرمانگران میتوانند به نوزادان و کودکان نارسی که مشکلاتی مانند سی پی (فلج مغزی)، شکاف کام و سندرم داون که از بدو تولد مشکلاتی در شیر خوردن، نوشیدن، جویدن غذا، قورت دادن غذا ، بازی کردن و مهارتهای ارتباطی مشکل دارند. کمک کنند.

گفتاردرمانگران می توانند به کودکانی که مشکلاتی در       ارتباط (مانند اتیسم، آسپرگر و .....)، گفتار  ( مانند لکنت زبان . ....)، زبان (مانند کم توانی ذهنی و مشکلات خواندن و نوشتن و ....) ، مشکلات یادگیری و مشکلات شنیداری،تاخیردررشدگفتاروزبان،  ناتوانیهای ذهنی، اختلالات یادگیری، اختلال درزبان نوشتاری، مشکلات  خواندن و نوشتن ، انواع اختلالات تلفظ صداهای گفتاری، فلج مغزی وانواع مشکلات ناشی ازصدمات مغزی وبیماریهای مغزواعصاب، کم شنوایی واختلال درپردازش شنیداری، اختلالات طیف اوتیسم واختلالات ارتباط اجتماعی ، شکاف لب وکام و اختلال در تشدید صوت ( تودماغی بودن صدا)، مشکلات صدا بدنبال صدمات حنجره یا بدعملکردی آن، ناروانی گفتار ( لکنت،کلاترینگ،ناروانیهای دوران کودکی )، اختلال دربلع دهانی وحلقی، فعالیتهای تغذیهای (جویدن ومکیدن) نوزادان وکودکان دارند کمک کنند

بزرگسالان :

گفتاردرمانگر به بزرگسالانی که دارای مشکلات یادگیری مانند اتیسم و سندرم دادن و .... هستند کمک می کند همچنین کسانی که دارای مشکلات ارتباطی، جویدن، بلع، سرطان سر و گردن، پارکینسون، دمانس، آلزایمر، آسیب شناختی خفیف، اختلالات گفتاری وزبانی ناشی ازسکته های مغزی ( زبان پریشی)، تومورها هرگونه صدمه به سیستم مغزواعصاب یا بیماریهای مربوط به آن مانند دمانس،پارکینسون، اختلال دربلع دهانی حلقی، اختلالات صدا در انواع بیماریها و صدمات حنجره ، برداشتن کامل حنجره و یا اختلالات صدا وتشدید درانواع بدعملکردیها و بداستفاده کردن ازتارهای صوت، ناروانی گفتار  ( لکنت،کلاترینگ )، اختلالات تلفظ صداهای گفتاری، اختلالات شنوایی در بزرگسالان، اختلالات گفتار و زبان سالمندی هستند نیز کمکهای بسیار زیاد و حمایتهای فراوانی را ارایه می نماید.

   فعالیت گفتاردرمان در آموزش های عمومی و غربالگری پیشگیری از بروز اختلالات گفتاروزبان ویاکاهش شدت آنهاازطریق مشاوره فردی یاگروهی درمراکزآموزشی ویا بیمارستانی وغیره غربالگری اختلالات گفتار و زبان در محیط های آموزشی مانند مهد کودک، مدرسه، یا محیط های درمانی مانند بیمارستان و مراکز بهداشتی ، آموزش حرفه ای گفتار و بهبودصدادرصداپیشگان مانند قاریان قرآن، خوانندگان و ...

  چگونه یک تراپیست (گفتاردرمانگر ) مناسب برای مشکلم پیدا کنم؟

برای  یافتن یک درمانگر مناسب ویژگیهای بسیاری را می توان برشمرد که در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم:

سطح تحصیلات تراپیست: مهمترین نکته در انتخاب درمانگر مناسب سطح تحصیلات تراپیست است. گفتاردرمانیگران معمولا دارای تحصیلات لیانس، فوق لیسانس و دکترا می باشند. همانگونه که می توان حدس زد هرچه تحصیلات بالاتر باشد طراحی، اجرا و نتیجه گیری و بهبود مشکلات بهتر و در مدت زمان اندک خواهد بود.

تجربه کاری تراپیست: وجود تجربه کاری یکی از نکات کلیدی در انتخاب درمانگر می باشد چون هرچه تجربه کاری بالاتر باشد می تواند متناسب با مشکل شما تمرینات مناسب و خوب را طراحی و با مهارت اجرا نماید

برنامه کاری متناسب با نیاز شما:اینکه مشکل شما را درست تشخیص بدهد و برنامه درمانی مدون با زمانبندی را برای شما ارایه دهد و بگوید که تا چه حد و تا چه زمانی و در  چه حیطه هایی می تواند به شما کمک کند مسلما نه بالا بردن توقع بیش از توانایی خوب است و نه کمتر از حد بودن آن و یا فقط به خاطر خوشایند شما و به دور از واقعیت گفتن مسایل و .....

و کار کردن در حیطه تخصصی خود و ........

 

چرا کلینیک ما :

1-     بهره گیری از اولین دکترای گفتاردرمانی شمالغرب کشور

2-      بهره گیری از متخصصان گفتاردرمانی در همه سطوح تحصیلی دکترا، فوق لیسانس و لیسانس گفتاردرمانی

3-      ارایه برنامه های مدون و هدفمند با ارایه مدت زمان رسیدن به یک برنامه و هدف

4-     با سابقه بیش از 17 سال گفتاردرمانی مستمر تا کنون(سال 1396)

5-     ارایه برنامه های درمانی مدون و علمی کلینیک محور و خانواده محور و مراجع محور براساس نیاز

6-       ارایه خدمات چند تخصصی و کار روی حیطه های متنوع مشکل تا رسیدن به نتیجه مطلوب

7-     همکاری با سیستم بیمه های تکمیلی

8-     استفاده از آخرین و مدرنترین وسایل آموزشی، توانبخشی و تحریک حسی عصبی و شناختی متناسب با نیاز عزیزان

9-      محیطی آرام و لذت بخش برای شما و عزیزانتان

09143162621                       09146590651
دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
www.گفتاردرمانی.com
 www.goftardarmaniazarbaijan.com
www.goftardarmanitabriz.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp