گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

نویسندگان

توانایی حل مسئله در کودکان 33 ماهه یا 2 سال و 9 ماهه

کودکان در 2 وسال و 9 ماهگی دارای تواناییهای خاصی هستند.

آگاهی از توانایی حل مسئله در کودکان 33 ماهه یا 2 سال و 9 ماهه میتواند مار را در قضاوت بهتر کودکمان یاری کند.

آگر پاسخ شما به حدود 50 درصد سوالات زیر منفی بود با متخصص گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز تماس حاصل فرمایید.

حیطه حل مسئله پیش از پاسخ دادن مطمئن شوید که هر فعالیت را در مورد فرزندتان مشاهده یا تجربه کرده اید .

 

١- زمانی که کودک در آینه نگاه می کند، از او بپرسید"___ کو"؟(اسم

کودک را به کار ببرید).آیا کودک به تصویر خودش در آینه اشاره می کند؟

٢-در حالی که کودک می بیند چگونه چهار شیء مثل مکعب را در یک ردیف پشت سر هم

قرار می دهید،آیا این کار را تقلید کرده و حداقل دو مکعب را کنار یکدیگر

قرار می دهد؟(می توانید از قرقره های نخ، جعبه های کوچک یا سایر

اسباب بازی ها نیز استفاده کنید).

 

٣-اگر کودک چیزی را بخواهد که دستش به آن نمی رسد،آیا برای رسیدن به آن

صندلی،چهار پایه یا جعبه ای را پیدا کرده، بر روی آن می ایستد؟

 

۴- زمانی که به تصویر زیر اشاره می کنید و از کودک می پرسید "این چیه؟" آیا کودک در

پاسخ کلمه ای را می گوید، که به معنی یک شخص باشد؟ پاسخ هایی مثل "آدم

برفی"،"پسر"،"مرد"،"دختر"،"بابا" صحیح هستند.لطفا پاسخ کودک را در اینجا بنویسید---- -

 

٥- زمانی که می گویید"بگو هفت، سه"، آیا کودک همین دو عدد را با آن ترکیبی که گفته

اید تکرارمی کند؟نباید این اعداد را تکرار کنید.در صورت لزوم، دو عدد دیگر از اعداد را امتحان

کنید و بگویی،"هشت،دو" کودک باید فقط یک جفت اعداد را به طور صحیح تکرار کند تا پاسخ

"بله"را برای این سوال علامت بزنید.

 

٦-پس از اینکه کودک یک "تصویر"،حتی یک خط خطی ساده را رسم می کند، آیا به شما

می گوید که چه چیزی رسم کرده است؟ می توانید برای ترغیب کودک ، بگویید"برام بگو

چی کشیدی" یا بپرسید"این چیه؟"

09146590651

کلینیک تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی تبریز

به مدیریت دکتر جعفر معصومی دکترای تخصصی گفتاردرمانی

Tabslp.com

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی