گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

نویسندگان

حافظه بینایی- شنیداری چیست؟ 09143162621 09146590651

پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۲۰ ب.ظ

حافظه بینایی- شنیداری چیست؟

یک بخش اساسی یادگیری زبان شامل بخاطر آوردن اطلاعاتی است که از طریق کانالهای بینایی و شنیداری از طریق گوشها و چشمها بدست آمده است. برخی کودکان در پردازش و بخاطر آوردن چیزهایی که دیده یا شنیده‌اند با شکل مواجه هستند.

چرا حافظه بینایی- شنیداری مهم است؟

بهبود حافظه نقش مهمی را در یادگیری زبان ایفا می‌نماید. کودکان از تمامی حسهای خود جهت دریافت اطلاعات مربوط به زبان بهره می‌جویند. در واقع سازماندهی و بخاطر آوردن این اطلاعات در حین استفاده از زبان جهت تنظیم ایده‌ها و افکار امری ضروری محسوب می‌شود.

چگونه حافظه بینایی - شنیداری را می توان بهبود و بخشید؟

بازیهای مربوط به حافظه بینایی- شنیداری از طریق دیدن و شنیدن بدنبال بهبود حافظه لازم جهت زبان شفاهی می‌باشند. این بازیها کودک را تشویق کند تا به ضبط و بازیابی اطلاعات بپردازند. در بسیاری از آنها مهارتهای حافظه بینایی- شنیداری و حافظه توالی با هم همپوشانی دارند.

بازیهای پنهان کردنی

بازی کیم

وسائل لازم : 2 تا 7 اسباب بازی مختلف مثل ماشین، عروسک، خرس عروسکی، توپ، کتاب و یک فنجان

دو یا سه اسباب بازی را انتخاب نموده و با آنها بازی کنید. اسباب بازیهای مورد نظر را بر روی یک میز خالی و خلوت قرار دهید. چشمهای کودک را بپوشانید و بخواهید که به سمت دیگری نگاه کند. در این حین شما یکی از اسباب بازیها را از میان بقیه بردارید. ملاحظه کنید که آیا کودک می‌تواند اسباب بازی پنهان شده را تشخیص دهد. برای کمک به وی می توانید به او بگوئید مثلاً "خرس کجاست؟ خرس رفته". سپس بدنبال خرس بروید و آن را به روی میز برگردانید. بتدریج با افزایش توانایی کودک تعداد اسباب بازیها را بیشتر کنید و یا هر بار بیش از یک اسباب بازی را پنهان کنید تا بازی برای وی سخت‌تر شود.


09143162621                       09146590651
دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
www.گفتاردرمانی.com
 www.goftardarmaniazarbaijan.com
www.goftardarmanitabriz.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی