گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

یادگیری فونولوژی در کودکان09146590651

چهارشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۲۹ ق.ظ

یادگیری فونولوژی در کودکان

عوامل موثر بر رشد واج شناختی:

جنس

چندمین فرزند خانواده بودن

تجربیات زبانی

انتظارات خانواده و مراقبین 

اولین کلمات قابل تشخیص: 12 ماهگی

تولید گفتار نیازمند زمان بندی صحیح و حرکات دقیق است که شامل امتیازات عضلات است. مهارت های حرکتی- عصبی زمان میبرد تا آموخته شوند. 

تشخیص افتراقی اختلالات واج شناختی

روش های بررسی اختلالات گفتاری:

مطالعات تک موردی

مطالعات گروهی (گروه های ناهمگن) 

مطالعات تک موردی:کودکان با اختلالات واج شناختی در تقلید کلمات بی معنی نسبت به کلمات واقعی خطای کمتری دارند.

مطالعات گروهی: حتی با متولوژی و تکالیف یکسان نتایج مبهم و متناقض داشتند.

*کودکان با اختلال واج شناختی از بعد نقص زمینه ای, گروه همگنی نیستند پس در تکالیف یکسان متفاوت عمل میکنند.

تئوری های زبان شناختی:

تئوری های زبان شناختی که انواع خطاهای کودکان با اختلالات گفتاری را توضیح میدهند, شامل: فونولوژی خطی, فونولوژی غیر خطی, که هرتئوری روی جنبه های رفتاری خطا تأکید میکند. اما ظاهرأ همه قدرت توضیحی محدودی دارند,به ویژه از جنبه پروفایل های مختلف الگوهای خطا همراه با زیرگروه های مختلف کودکان با اختلال گفتاری, محققین بالینی, تئوری های زبان شناختی جدید را به کار میگیرند تا خطاهای واج شناختی مختل و رشدی را به روش های مختلف توصیف کنند, اما هنوز هم فقط بخشی از رفتارهای مشاهده شده اختلال واج شناختی را توضیح میدهند.

09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۳

نظرات  (۱)

۱۳ تیر ۹۷ ، ۰۹:۳۶ مهندس رضا عباسی
سلام
شما گفتار درمانی خوندین؟
پاسخ:
سلام وقت بخیر
بله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی