گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

کنترل توجه 09146590651

چهارشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۵۳ ب.ظ

کنترل توجه:

Attention  Control

کنترل  توجه ضعیف در کودک آسیب دیده ی زبانی  خیلی معمول میباشد و باید توصیف صحیحی  از آن قبل از شروع  کارهای زبانی  از آن  انجام گیرد . کنترل توجه ضعیف  میتواند آشکار یا ذهنی باشد . یک کودک حواس پرت کاملأ مشخص است و کودمکی که  یک نگاه ارام و بی علاقه دارد  حواس پرتی اش کمتر مشخص میباشد.بنظر تعدادی از درمانگرها توصیف سطوح توجه  در مراحل اولیه  مفید میباشد .(رینل 1980)

در مراحل  اولیه  ایجاد یک محیط ارزیابی  که در آن کودک  موفق نمیشود مهم است  ومهمتر از آن این است که سطح توجهی را از کودمک انتظار داشته باشیم  که کودک بتواند با آن سطح توجه  عمل نماید . بیشتر کودکان آسیب دیده ی زبانی  از نظر توجه و تنمرکز در سطوح 1و2 هستند و تعداد کمی از انها ممکن است در سطح 3 توجه باشند.

بایک نگاه کلی سطح  تئجه مشخص میشود .بطور مثال  حواس پرت  یا تلاش زیاد برای  انجام فغالیتهای متنوع .گام بعدی این است که به شیوه ای که کودک خود را بازبانی که در معرض آن است سازگار میکند توجه نماییم . طیفی از  پاسخ های زیر را میتوانیم  مشاهده نماییم .

 

1.انصراف از تماس چشمی بطور تحت الفظی گوینده را منصرف میکند.

 

1.      به گوینده خیره میشود  اما بوضوح  حواسش جای دیگری است.

 

3.پچ پچ مداوم  و استفاده از  گفتار بی محتوا

 

4.فرار کردن

 

5. شروع به پرتاب اسباب بازی هایی میکند  که قبلأ با آن بازی میکرد.

 

6.بر داشتن همزمان چندین چیز

 

7.کودک منزوی است.

09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی