گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

مقیاس های رشد زبانی رینل 09146590651

سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۱۲ ق.ظ

مقیاس های رشد زبانی رینل:The Reynell developmental language scale(RDLS)

احتمالا رایج ترین آزمونی که توسط گفتاردرمانگران این مملکت استفتده می شود این تست است که توسط رینل در سال 1977 بوجود آمده است.

اگرچه  گاهی اوقات بنظر می رسد که این تست نسبتا طولانی است.بخش درکی نمی تواند خنده دار باشد و علی الرغم وجود کاستی هایش یک آزمون ملی وآشنا برای کودکان می باشد که می تواند در آن کودک نشسته و با چند اسباب بازی بازی کند و انها را روی هم قرار دهد. تنوعات و تغییرات زیادی باید وجود داشته باشد که برای کودک جالب و مشوق باشد. که این مورد برای ارزیابی های رسمی که باعث سردرگمی و گیجی می شود نامناسب می باشد.این بخش با رنگ ، تعداد ، طول و جیزهای دیگری است که ممکن است برای کودکان آسیب دیده زبانی کاری دشوار باشد.تقریبا دقیق گفتن اینکه خطاها با چه چیزی ارتباط دارد سخت است.هرچیز که کلا بخش درک تصویر دقیقی را از جنبه های مشکل به ما می دهد نمی تواندبگوید کجا و کی برنامه درمانی را شروع نماییم.که برای کودکان انگلیس استاندارد شده است.

مطالب متنوعی را برای آزمون کودک داده می شود و سیستم نمره دهی اش Fail/Pass(+/-) می باشد و ایراد دیگرش این است که نیاز کودک برای تکرار عنوان نمره منفی تلقی می شود.

آزمون برای کودکانی که کنترل توجه خیلی پایینی را دارندارزش کاربردی کمی را دارد.(مخصوصا سطوح 1و2) چنین کودکی بعید است که بخش بزرگ بازی را تمام کند و این عامل سبب می شود که کودک نتواند مهارت های کودکی اش را به طور درستی منعکس نماید و چیزهایی را که قبلا توسط کودک شناخته نشده است را بعید است کهآشکار نماید مثل ضعف توجه و جنین کودکانی آزمونهای غیر رسمی و یا شاید آزمون symbolic play test توصیه می شود.

بیشتر درمانگران در می یابند که سیستم نمره دهی بخش بیانی تست مشکل است ،اگرچه منوال اصلاح شده این را آشکارتر نشان می دهد. آشکار نیست که کدام زیر آزمون ها نمونه هستند و بیشتر افراد بخش درکی را به کار می برند و دیگر آزمون ها را برای زبان بیانی به کار می گیرند.

09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی