گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

نویسندگان
پیوندهای روزانه

 حرکت

حرکت در انسان از زمان جنینی آغاز می شود جنین انسان حرکت را ابتدا از سر آغاز می کند و سپس به ترتیب در کمر، بازوها و پاهای او حرکت مشاهده می شود . حتی قبل از تولد تعدادی از

حرکتهایی که کودک در زندگی به آنها احتیاج دارد، در دوران درون رحمی وجود دارند.

جنین با دستان باز، جفت و بدن خودش را لمس می کند، بند ناف را می گیرد و رها می کند و شست خود را می مکد (ارهارت، 1994

رشد حرکتی بعد از تولد هم به لحاظ جهت و هم به لحاظ یکپارچگی تا رسیدن به رسش کامل حرکتی بر اساس الگوی یادشده ادامه می یابد. به این ترتیب بر اساس الگوی یادشده ادامه می یابد. به این ترتیب که از حرکت های بزرگ، نامتمایز و ناهماهنگ به سوی الگوهای حرکتی بسیار هماهنگ تغییر پیدا میکند. این مسیر از سر به پا و از مرکز به پیرامون بدن انجام می گیرد و فرد ابتدا به کنترل عضله های بزرگ و سپس عضله های کوچک بدن خود دست می یابد. نوزاد در آغاز تحت تسلط رفتار بازتابی است و بتدریج از همین بازتاب ها کنترل ارادی بدن به وجود می آید

برای یادگیری یک حرکت جدید مراحلی باید طی شود تا یادگیری به طور کامل صورت پذیرد .

این مراحل به شرح زیر هستند:

احساس نیاز برای انجام یک کنش

1-انتخاب یک کنش خاص جهت برآوردن آن نیاز. در اینجا نیاز به برنامه ریزی هدفمند و راهبردهای حل مسئله وجود دارد.

ساختن تصویری از این که عملکرد مورد نظر به چه چیزی شبیه خواهد بود.2-

3-تشکیل یک انگاره حرکتی

4-اصلاح انگاره حرکتی و تبدیل آن به یک انگاره حرکتی ویژه با کمک آموزش کلامی، نشانه های

فضایی و یا حافظه اینگرا م های حرکتی

5-اجرای کنش

6-کنترل کیفیت و تنظیم و تعدیل حرکت در طول

7-تصمیم گیری راجع به این که کنش نتیجه بخش بوده و باید به آن خاتمه داد کنش انجام شده یا از بین می رود و یا ذخیره می شود

 09143162621                       09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
www.گفتاردرمانی.com
 www.goftardarmaniazarbaijan.com
www.goftardarmanitabriz.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۲۵
jafar masumi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی