گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

نویسندگان

مقدمه:

بسیاری از فعالیتهای این بخش بطور خاص مرتبط با کودکانی است که دچار اختلالات تلفظی یا افت شنوایی می باشند که غالباً در درک و بیان گفتار دچار شکل هستند. این فعالیتها باید با ترتیبی منظم، تحت نظارت و راهنمایی دقیق متخصصان مربوطه انجام گیرد.

تمیز هجا:

به منظور تمرین خاص بر روی تمیز هجاها مجموعه‌ای از تصاویر باید تهیه گردد. واژه‌ها در صورت امکان باید برای کودک آشنا باشد و بهتر است که از فهرست هجایی صفحه ............ انتخاب گردند. ترکیبات هجایی بر اساس افزایش سختی طراحی شده‌اند و باید بر مبنای مرحله‌ای که کودک در آن قرار دارد انتخاب شوند.

ـ‌ کلمات تک هجایی در مقابل کلمات 4 هجایی

ـ کلمات تک هجایی در مقابل کلمات3 هجایی

ـ کلمات تک هجایی در مقابل کلمات 2 هجایی

 استفاده از سه کلمه به جای دو کلمه (که یک گام دشوارتر از موارد قبلی است)؛ مثل یک کلمه تک هجایی، یک کلمه دو هجایی و یک کلمه سه هجایی. در این بخش کلمات و فعالیتهای مختلفی را جهت حفظ انگیزه و علاقه کودک می‌توان بکار برد.

تمیز واکه:‌

کودکان در این بخش می‌آموزند که صداهای انتزاعی را با تصاویر عینی مطابقت دهند و سپس شروع به تمیز میان واکه های کشیده مختلف نمایند.

صدای واکه های کشیده،   تصاویر مرتبط

ـ (آ)                             پا

ـ (و)                             کوه

ـ (ی)                            فیل

همچنین می‌توان واکه های کوتاه و بلند را تمرین کرد.

ـ (اُ)                              کت

ـ (اَ)                             سگ

ـ (اِ)                             کتاب

برای کودکان کم شنوا ارائه مثال‌های واکه ای  در داخل کلمه یا هجا از اهمیت بیشتری برخوردار است. نظیر بی‌/ با .......

جفت‌های کمینه:

جفت‌های کمینه جهت رشد تمیز واکه ها مفید می‌‌باشند زیرا واکه ها در کلمات معنادار در تقابل با هم قرار می‌گیرند.

 09143162621                       09146590651
دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
www.گفتاردرمانی.com
 www.goftardarmaniazarbaijan.com
www.goftardarmanitabriz.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۱۸
jafar masumi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی