گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

پیش نیازهای خواندن 09143162621 , 09146590651

سه شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۲۴ ق.ظ

پیش نیازهای خواندن

گرچه کودکان سخن گفتن روان را بدون دیدن آموزشهای رسمی می آموزند ولی خواندن برای اکثریت عظیمی از کودکان مستلزم تعلیمات رسمی است. برای آنکه در کار خواندن ماهر شوند بدیهی است که نه تنها باید قوائدی را که در ادراک و فهم کلمات بکار می رود بیاموزند،بلکه باید بعضی مهارتهای بسیار ویژه را نیز یاد بگیرند.

برخی از این مهارتها عبارتند از

_ بازشناسی_حروف

_ جهت_یابی (تشخیص_راست_چپ)

_ کسب کنترل یا تسلط شناختی بر حرکات_چشم

_ وقوف_یافتن_از_کلمه بعنوان یک واحد

_ ادراکات_بینایی

_ ادراکات_شنیداری

_ رشد_آگاهی_زبانی(یا واجشناسی)

_ مهارتهای_زبانی

 

بازشناسی_حروف

آنچه که در شیوۀ بازشناسی_حروف دخیل است تشخیص_مختصات_متمایز_کنندۀ_حروف است.

 

جهت_یابی 

کودکان اغلب در تغییر دادن حروفی که تصاویر وارونه ای از یکدیگرند (b,d) مشکل دارند.بسیاری از پژوهشگران پیشنهاد کرده اند که این مسئله تجسمی_عینی از یک مسئلۀ کلی است که کودکان با جهتیابی_های_مکانی دارند.

 

کنترل_حرکات_چشم

از همۀ آزمایشها بر می آید که وقتی فرایندهای_شناختی_کودکان رشد می یابد تا به حرکات پیچیده تر بپردازند،شکل و وضعیت حرکات_چشم آنها تغییر می کند،

بنابراین حرکات_چشم شواهد ارزنده ای در مورد نوع استراتژیهای_شناختی بکار گرفته شده در اختیار ما می گذارند

بعبارتی شکل و وضعیت حرکات_چشم در اثنای خواندن پیشرفت آرام و پیوسته ای را نشان می دهد،بدین ترتیب که وقتی مهارت_خواندن افزایش می یابد تعداد ثبت ها کاهش پیدا می کند، طول جهشهای چشم زیاد می شود،مدت ثبت ها طولانی تر می شود و از تعداد واپسگردها کاسته می شود.این تغییرات در شیوۀ کار چشم به هنگام خواندن هماهنگ است با تغییرات دیگری که با متبحر شدن کودکان در کار خواندن رخ می دهد.

 

وقوف_کلمه

شواهد قابل ملاحظه ای در دست است که نشان می دهد کودکانیکه فرایند خواندن را آغاز می کنند،به کلمات_مجزا ازهم وقوف ندارند و وقتی مجبور می شوند که در یک آزمایش تقطیع یا بخش_بخش_سازی_جمله،واحدهای آنها را متمایز کنند،بر اساس برجسته ترین نشانه های موجود در مجرای صوتی پاسخ می دهند.


09143162621                       09146590651
دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
www.گفتاردرمانی.com
 www.goftardarmaniazarbaijan.com
www.goftardarmanitabriz.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی