گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

ب2- ارزیابی درک ارتباطی فضایی- منظور از قسمت درک ارتباط فضایی مورد سنجش قرار دادن توانایی کودک در درک ارتباط فضایی اجزای یک پدیده یا موجود با کل آن پدیده و یا هر یک از اجزای آن پدیده با سایر قسمت ها پدیده میباشد. سپس درک ارتباط فضایی یک پدیده که به صورت ماکت تهیه شده است در اختیار کودک قرار داده میشود و از وی میخواهند تا پدیده مورد نظر را بانظم منطقی آن طور که در عالم واقع وجود دارد، روی صفحه ای که زمینه کار میباشد مرتب بچیند به همین ترتیب ماکت چند شی در ارتباط با هم را در اختیار او قرار میدهند و آزمون را تکرار میکنند.

مواد آزمون- ماکت اندام های انسان(دست ها، پاها، تنه، سر، مو) و نیز درخت، کوه، خانه، خورشید و آدمک که توسط پارچه یا مقوا تهیه شده است. دو تکه پارچه فلانل یا پشمی که روی مقوا چسبانده شده است باید زمینه کار آزمون قرار گرفته و اجزا روی آن نصب شود.

نحوه اجرا- ارزیاب یکی از پارچه های چسبانده شده روی مقوا را که باید زمینه انجام آزمون قرار گیرد روی میز قرار داده و قطعات مربوط به اندام های مختلف انسان را در اختیار کودک قرار داده از وی میخواهد که به ترتیب صحیح آن ها را طوری کنار هم روی صفحه پارچه ای بچسباند که یک آدمک ساخته شود.

بار دیگرآزمونگر صفحه پارچه ای مربوط به منظره را روی میز قرار داده و قطعات کوه، خورشید، آدمک و درخت را در اختیار کودک قرار میدهد و از وی میخواهد تا با نظمی منطقی آن ها را روی صفحه پارچه ای بچسباند.

*ارزیاب هر یک از زمینه های فوق را برای تفهیم چگونگی عمل، یک بار برای کودک اجرا خواهد کرد.


دکترجعفر معصومی

دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
راههای تماس:

09146590651                      09143162621                      33371869

http://www.گفتاردرمانی.com

گفتاردرمانی آذربایجان   

     گفتاردرمانی تبریز          


            

                                          

            

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی