گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

فعالیتهای مناسب برای کودکان دارای  بیش فعالی و کمبود توجه و تمرکز

از آنجا که پیگیری روند کار با کودکان بیش فعال و کم توجه در منزل از اهمیت بسیاری برخوردار است و در پیشرفت درمان این کودکان کمک کننده خواهد بود و از طرفی ارائه ی تمارین بصورت خشک و انجام وظیفه کودک را خسته کرده و همکاری مناسبی نخواهد داشت. در اینجا سعی می شود برای اوقات فراغت این کودکان بازی هایی پیشنهاد شود که ضمن ایجاد لذت پروسه ی درمان این کودکان نیز با همکاری مناسب آن ها دنبال شود.

 بازی ها و فعالیت هایی که با هدف یکپارچگی حسی انجام می شود تا به تعدیل پرتحرکی در این کودکان بپردازد.

نکته: در شروع و پایان بازی ها و فعالیت های ذیل این نکته را مدنظر داشته باشید که طبق این الگو پیش

بروید. در این الگو فعالیت از یک سطح هیجانی و حرکتی پایین شروع شده بتدریج هیجان با ادامه ی فعالیت بالاتر می رود و سطح برانگیختگی کودک نیز افزایش خواهد یافت. درست آن است که برای پایان دادن به فعالیت آن را درنقطه ی اوج رها نکنیم و طوری پیش برویم که به سطح پایین هیجانی و برانگیختگی برسیم و سپس آن را پایان دهیم. در غیر اینصورت فعالیت گفته شده موجب پرتحرکی بیشتر وی خواهد شد.

فعالیت هایی جهت تحریک حس عمقی

باتلاق شنی  چهار دست و پا رفتن مقاومتی

هدف: مادامی که کودک بر روی چهار دست و پا است، در حالی که تحت مقاومت قرار دارد به مدت 20 ثانیه چهار دست و پا خواهد رفت.

روش اجرا: کودک وانمود می سازد که دست ها و زانوهایش در گل گیر کرده اند. پشت سر کودک قرار بگیرید، بر ران ها، زانوها، یا قوزک های کودک بیاویزید و مقاومت ایجاد کنید، اما کودک را از رفتن باز ندارید. همچنین در مقابل کودک واقع و با نگه داشتن شانه هایش، در وی مقاومت ایجاد نمایید.

حمل و نقل کالا

هدف: جسم سنگینی را برای کشیدن و هل دادن به کودک بدهید، با استفاده از قدرت عضلانی، آن را 3 متر جابه جا خواهد کرد.

روش اجرا: کامیون بازی، با استفاده از جسم

سنگینی در یک چرخ دستی، فرقون و یا حتی سورتمه مقوایی، درون داد مورد نظر را ایجاد خواهد کرد. کودکان بایست کامیون تحویل کالا را به مقصد معینی فرستاده و از جای مشخصی بارگیری نمایند. نتیجه تحریک حس عمقی و یکپارچگی آن، درک بدنی بهتر و آگاهی بیشتر از بدن و اعضایش در فضا می باشد

09143162621                       09146590651
دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
www.گفتاردرمانی.com
 www.goftardarmaniazarbaijan.com
www.goftardarmanitabriz.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی