گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

ارزیابی درک غیر کلامی 09146590651 و 09143162621 و 33371869

پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱ ق.ظ

ارزیابی درک غیر کلامی از طریق:

ب1- تطابق –در این قسمت توانایی کودک در تطابق رنگ ها مشابه ، اشکال هندسی مشابه ، اشیای مشابه و تصویر وشی مشابه و تصاویر مشابه مورد ارزیابی قرار می گیرد.اشیا و تصاویری که برای تطابق در اختیار کودکان قرار داده می شوند غیر از تشابه از جهت سایر خصوصیات نیز ( رنگ ، اندازه ،زاویه و ...) با یکدیگر مشابه می باشند.

مواد آزمون- کارت هایی به اندازه 9×12cm که قسمت میانی آنها مستطیل های رنگی با اندازه های 6×4 cm تنظیم شده است.

مستطیل های میانی کارتها هر یک با یکی از هفت رنگ سفید، سیاه ، قرمز، سبز ، آبی ، زرد ، بنفش و نارنجی رنگ آمیزی شده است.

-         4شی از 4 زمینه مختلف مثل : جوراب ،شانه ، پاک کن و کبریت

-         4تصویر از 4زمینه مختلف مثل: سیب ، لیوان ، درخت و قرقره

-         4 تصویر و 4 شی مربوط به همان تصاویراز 4 زمینه مختلف مثل:  مداد، انگشتر ، سنجاق ، قاشق

-         کارت هایی با اندازه های 9×12 که در قسمت میانی آنها اشکال هندسی مربع، دایره، مثلث و مستطیل کشیده شده باشد.

*هر یک از موارد فوق قسمت(ب1) در دو سری تهیه میشود

نحوه اجرا- هر یک از زمینه های مربوط به رنگ ، اشکال هندسی، تطابق تصاویر، تطابق اشیا و تطابق تصویر با شی جداگانه ارزیابی میشود. در هر یک از زمینه ها سه مورد از مواد آزمون روی میز چیده میشود و سپس سری دوم از همان مواد در اختیار کودک قرار داده میشود و ارزیاب از او میخواهد کارت یا شی که در اختیار دارد را با مورد مشابه روی میز تطابق دهد. برای مثال:ارزیاب3 کارت مربوط  به رنگ های زرد، آبی، سفید را روی میز قرار میدهد و بدون رعایت ترتیب هر یک از کارت های زرد، آبی و سفید را جداگانه در اختیار کودک قرار داده و از او میخواهد روی مورد مشابه قرار دهد.

*لازم است در هر یک از موارد فوق یک مورد را ارزیاب انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که کودک سوال مورد نظر را درک کرده است.


دکترجعفر معصومی

دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
راههای تماس:

09146590651                      09143162621                      33371869

http://www.گفتاردرمانی.com

گفتاردرمانی آذربایجان   

     گفتاردرمانی تبریز          


            

                                          

            

.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی