گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

اختلالات نقص توجه بیش فعالی 09143162621 , 09146590651

يكشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۱ ب.ظ

اختلالات نقص توجه بیش فعالی

شایع ترین مشکلات کودکان مدرسه رو است دارای دو بعد می باشد.1- بی توجهی و 2- فعالیت زیاد و تکانشگری. نوع بی توجهی آن با توجه و تمرکز ضعیت، حواس چرتی، ضعف در مهارتهای سازمان یافته و اشکال در تکمیل وظایف بدون نظارت نزدیک مشخص می شود. به نوع دوم آن عدم مهار رفتاری نیز گفته می شود که با نقصهایی در تنظیم و مهار رفتار شناخته می شود.یعنی در توانایی توقف و تفکر قبل از عمل نقص وجود دارد.این کودکان نا آرام و بی قرار هستند، میدوند، بالال و پایین میپرند و بیش از حد حرف می زنند اما اطلاعات کمی را منتقل می کنند.بسیاری از کودکان بیش فعال در شرایط انگیزشی شدیدمانند بازی ویدیویی توجه طبیعی نشان میدهند.

ملاکهای تشخیص اختلالات بیش فعالی                                                                                                                           

الف – موارد شماره یک یا موارد شماره دو                                                                                                     

وجود شش مورد یا بیش تر از نشانه های عدم توجه حداقل 6 ماه که با سطح رشد کودک همخوانی نداشته باشد و غیر انطباقی محسوب شود .                                                                                                                                                       

عدم توجه                                                                                                             

(الف) توجه نکردن به جزییات یا بی دقتی در تکالیف درسی و وظایف روزمره و سایر کارها  (ب) مشکل در حفظ توجه و تمرکز هنگام     انجام تکالیف یا بازی                                                                                                                                      

(ج) گوش ندادن به حرف طرف مقابل

(د) دنبال نکردن آموزشها و تمام نکردن تکالیف درسی، وظایف روزمره یا وظایف خود در محیط کار(البته نه به دلیل مخالفت یا نفهمیدن دستورالعمل ها و آموزشها)

(ه) اشکال داشتن در سازماندهی تکالیف و کارها

(و) اجتناب ، بیزاری یا امتناع از انجام دادن کارهایی که تلاش مستمر ذهنی می خواهند مثل تکالیف درسی یا کارهای خانه

(ز) جا گذاشتن چیزهایی که برای انجام تکالیف و کارها ضروری هستندمانند فراموش کردن اسباب بازیها، تکالیف مدرسه، مداد و خودکار، کتاب یا وسیله خاص

(ح) پرت شدن حواس در اثر محرکهای فرعی

(ط) فراموش کردن کارهای روزانه

بیش فعالی

1-    در جای خود وول می خورند و دستها و پاهایشان نا آرام است.

2-    در کلاس یا جاهای دیگر که انتظار نشستن داریم جای خود را ترک میکند.

3-    در جاهای نامناسب بطور افراطی می دود یا بالا و یا پایین می رود در بزرگسالان ممکن است به احساسات ذهنی بی قراری مربوط باشد.

4-    در بازیها یا فعالیتهای بی سرو صدا مشکل دارند.

5-    غالبا در حال حرکت هستند و اغلب چنان هستند که گویی توسط موتور رانده می شوند.

6-    غالبا بیش از اندازه حرف می زنند.

تکانشگری

7-    قبل از تمام شدن پرسش پاسخ می دهند.

8-    در انتظار نوبت ماندن برایشان مشکل است.

9-    وسط کارهای دیگران می چرند و باعث گ

سستگی کار آنها می شوند.مثلا بازی یا مکالمات آنها را قطع می کنند.

ب – برخی از نشانه ها قبل از هفت سالگی وجود دارد.

ج- برخی از نشانه ها در دو یا چند موقعیت وجود دارد. مانند مدرسه ، محیط کار یا خانه

د- باید اختلال چشمگیر در کارکرد های اجتماعی ، تحصیلی  یا شخصی وجود داشته باشد.

ه- علایم نباید به اختلالات دیگر ربط داشته باشد  و یا علایم اختلالات دیگری باشد.


09143162621                       09146590651
دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
www.گفتاردرمانی.com
 www.goftardarmaniazarbaijan.com
www.goftardarmanitabriz.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۱۴
jafar masumi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی