گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

نویسندگان
پیوندهای روزانه

نیازهای اساسی خاص برای یادگیری زبان09146590651

پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۴۳ ق.ظ

نیازهای اساسی خاص برای یادگیری زبان

1.توانایی شنیدن زبان گفتاری

2.محیط مناسب با یک گوینده شایسته و انواع وضعیتهای ارتباطی و مشکلات حسی

3.توانایی پردازش زبان شنیداری و بافتی که درآن زبان اتفاق می افتد به منظور فهم کل جریان

4.توانایی تولید واحدهای گفتاری

-بعضی عوامل ممکن است به خودی خود روی رشد زبان تاثیر نداشته باشند اما هنگام ترکیب ممکن است اهمیت یابند.

رشد اختلالی و انحرافی زبان

-تاخیر به این معنی است که کودک به نحوی آنرا جبران خواهد نمود.

-وقتی ضایعه در نواحی بروکا و ورنیکه قبل از یک سالگی اتفاق بیافتد نیمکره راست در این مورد تخصص می یابد.

-مشکل خاص زبانی: 

1.مشکل شنیداری وجود نداشته باشد. .2نقص ذهنی وجود نداشته باشد. 3.ناشی ازمحیط نباشد.4. به علت مشکلات عاطفی نباشد.

بنابراین مشکل،اختلال زبانی است.

-طرفداران این نظریه علت شناسی چند عاملی را برای اختلالات زبان قائل هستند در حالیکه اختلال زبان فصل مشترک عواملی است که رشد را قطع میکند(بی شاب 1987).

-به نظر رابینسون زیاد بودن اختلالات زبانی در پسران(3.8 به 1 )نشاندهنده ارتباط ژنتیکی است.

-اختلالات عملکردی مغزی بطور شایعی با اپیلپسی همراه هستند.

-برتری طرفی غیر عادی،نسبت بالای کودکان چپ دست و مخلوط دست،عدم کارایی حرکتی(9٪به گفته رابینسون)در این کودکان دیده می شود.

09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۳
jafar masumi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی