گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

نویسندگان

نشا نه ها اختلال خواندن دیسلکسی09143162621 09146590651

چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹ ب.ظ

نشا نه ها اختلال خواندن دیسلکسی :

کودکان نارسا خوان غالبا مشکلاتی در جهت یابی فضایی تشخیص راست و چپ ، بالا و پایین توالی حرفها و کلمه ها ، هماهنگی بین چشم و دست ، ارتباط بین اعضای بدن خود و دیگران دارند. نسبت پسران نارسا خوان سه برابر دختران نارسا خوان است .

برخی ویزگی های کودکان دیس لکسی:

 ۲۰% چپ دست هستند و این ۳ برابر افراد عادی است .

شیفته موسیقی بوده و از گوش دادن به آن بیش از خواهران و برادر انشان لذت می برند.

حرفهای دست نوشته آنها میل ثابتی ندارد ( خطهای عمودی در حرفها دارای زاویه های بسیار متفاوتی هستند .

در ریاضیات بهتر از خواندن و در بحث کردن بهتر از نوشتن هستند .

درک آنها از طریق گوش بهتر از چشم صورت می گیرد .

نارسائی در خواندن معمولا با توانایی مغز در ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات مرتبط است . عوامل ژنتیکی یا عصب شناختی یا هر دو ممکن است در این رابطه سهیم باشند.

- بیشتر این کودکان پسر هستند تعداد پسران چهار برابر تعداد دختران است.

- درکلاسهای درس غالباً مشکلات رفتاری دارند.

- دامنه توجهشان کوتاه است.

- در تمرکز مشکل دارند.

- اغلب مسایل هیجانی دارند.

- کلمه به کلمه می خوانند.

- حافظه دیداری و شنیداریشان ضعیف است.

- فاقد تمیز و تشخیص کافی شنیداری هستند.

- در مدرسه سازگاری شخصی مناسب ندارند.

- رشد اجتماعی کافی ندارد.


 09143162621                       09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
www.گفتاردرمانی.com
 www.goftardarmaniazarbaijan.com
www.goftardarmanitabriz.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۱۱
jafar masumi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی