گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

نویسندگان
پیوندهای روزانه

مشکلات درکی09146590651

شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹ ب.ظ

مشکلات درکی:

-از لحاظ درکی کودکان آسیب دیده زبانی طیف وسیعی از مشکلات رانشان می دهند.

-درک ممکن است موقعیتی وانتخابی باشد

-کودک پرحرف ویا زبان کلامی نامناسب سبب می شود که ما فرض کنیم کودک زبان کمتر را بهتر خواهد فهمید.

-درک ممکن است تحت تاثیرعوامل ذیل الذکر باشد:1-نویز محیطی2-عوامل حواس پرت کن بینایی3-عوامل مربوط به زمان روز4-سردی ویاعوامل متغییر آب و هوا

کارهای عملی وبینایی:

-یکی از عوامل مفید در رشد توجه وتمرکزو درک آن است که کار را از نقطه ی شروع کنیم که کودک در آن قرار دارد.

-برای افزایش پیچیدگی وافزایش ارکان توالی حافظه بینایی تعداد       وترتیب قرارگیری آنها را تدریجا افزایش می دهیم.

-کودک باید با سنجش مستقیم پسنوردی رااز خطاهای موجود در زنجیره متوجه شود.

-بیشتر کودکان دوست دارند کار را بااشیاء انتزاعی شروع کنند.

-حافظه وتوالی اشیاء با جفت کردن 8تا10 شی مختلف انجام می گیرد.

فعالیت های سمبولیک:

کودکان آسیب دیده زبانی که مشکلات درکی دارند ودامنه توجهشان پایین است از فعالیت های سمبولیک زیر نفع می برند1-کنترل ودستور     2-جور کردن 3-پیدا کردن 4-جور کردن اشیاءروزمره باتصاویر

-اگر از بین اشیاءسریع عبور نماییم ممکن است سبب شود که کودک تاریکی را برای اشیاءدرنظر بگیرد.


09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۹
jafar masumi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی