گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

نویسندگان
پیوندهای روزانه

درمان کودکان آسیب دیده زبانی مدرسه رو 09146590651

سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶ ق.ظ

 

Treatment & Management of school-aged children with LD

مقدمه:

-در حالیکه مشکل کودک آسیب دیده زبانی در زبان متمرکز گردیده است همه یادگیری ها نیز تا حد زیادی به زبان وابسته هستند بنابراین مشکلات کودک خیلی وسیع می گردد.

-این مشکلات وسیع شامل:1)مفاهیم انتزاعی      2)دستکاری کلمات

3)ضعف حافظه شنیداری

4)مهمتر از همه توانایی کودک در توجه به چیزی است که مربوط به اوست و بی اهمیتی به بقیه برای فیلتر کردن اطلاعات مربوط به خودش.

-در حد توانایی و حس اوست.

-این مهارتی است که سبب می شود از گروه هم سن و سال و بزرگسالان یاد بگیرد.

معیارهای زیر یک طرح ایده آل موقع ملاقات آسیب دیدگان زبانی و گفتاری شدید است:

1)این ملاقات باید در سن پایین باشد.           2)فشرده باشد.

3)باید نیازهای خاص کودک را در نظر گرفته باشیم.

4)باید ساختمند و هدفمند باشد بجای آنکه فقط شامل اصول عمومی تحریک زبانی باشد.

5)باید پیوسته باشد.  

6)بر اساس موفقیت های کودک بنا شده باشد.


09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۲
jafar masumi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی