گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

نویسندگان

درمان اختلالات تولید 09146590651

پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۵۷ ق.ظ

درمان

اساسا تولید درمانی یک شیوه جبرانی است و در نظر گرفتن اختلالات واج شناختی و آواشناختی مهم است.

انواع روشهای درمان

a- روش سنتی    b- روش حسی حرکتی   c- روش متکی بر مختصات ممیز d- روش متکی بر جفت واجهای متقابل E- روش محرکهای جفت F- روش متکی بر والدین

روش درمان سنتی

اساس روش براساس خود  تنظیمی است براساس نظریه ون رایپرو ایروین اولین مرحله درمان بازگشایی حلقه مزبور است. و اولین مرحله این بازگشایی نیز آموزش شنیداری است که بین واج هدف واج خطا تفاوت ایجاد می‌گردد.

شگردهای ون رایپر برای آموزش شنیداری

A- تجزیه: شناسایی واج هدف از بین واج‌های دیگر.  تفاوت در دو مختصه

                                                                        تفاوت در یک مختصه

                                                                        بیشترین شباهت.

B- تحریک: شناسایی آوا توسط کودک و آشنایی کودک با  این مشکل (بمباران شنیداری)

C- تشخیص: مشخصه‌های اصلی آوای هدف را تشخیص دهد.

d- تمیز: آوای خطا را با آوای هدف مقایسه کند.

2- آموزش تولید

a- تقارب تدریجی:

b- تحریک شنیداری:

c- جایگاه تولید:

d- اصلاح سایرآواهای آموخته شده

E- واژه کلیدی

3- مرحله تحکیم

a- کش دادن آوای مزبور

b- تکیه بر مسیر بساوایی کینستزی

c- نوشتن

d- تمرین منفی

    09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی