گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

درمان تاخیر رشدی، اختلالات تلفظی، اتیسم/ اوتیسم، لکنت، کم توانی ذهنی، اختلال خواندن و نوشتن، اختلال جویدن و بلع، کم شنوایی، آفازی،فلج مغزی، شکاف لب و کام

گفتاردرمانی تبریز

ارایه خدمات ذیل در مرکز جامع گفتاردرمانی تبریز :

1- ارزیابی درمان و توانبخشی کمبود توجه و تمرکز و بیش فعالی (اختلالات توجه و تمرکز)
2- ارزیابی درمان و توانبخشی اتیسم (اوتیسم)
3- ارزیابی درمان و توانبخشی کم شنوایی و ناشنوایی
4- ارزیابی درمان و توانبخشی در پردازش حسی و پردازش حس شنیداری
5- ارزیابی درمان و توانبخشی تاخیر در رشد گفتار و زبان
6- ارزیابی درمان و توانبخشی کم توانی ذهنی و ناتوانی ذهنی
7- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات یادگیری
8- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات و مشکلات خواندن و نوشتن
9_-ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات تولید صداها و تلفظ
10- ارزیابی درمان و توانبخشی فلج مغزی و سی پی
11- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات و اختلالات ناشی از آسیبهای مغزی و سکته
12- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباط اجتماعی (اتیسم، آسپرگر و .......)
13- ارزیابی درمان و توانبخشی شکاف لب وکام
14- ارزیابی درمان و توانبخشی ناروانی گفتار (لکنت، کلاترینگ و ....)
15- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات جویدن و بلع
16- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات تغذیه ای
17- ارزیابی درمان و توانبخشی مشکلات حنجره ای وصدا
18- ارزیابی درمان و توانبخشی اختلالات ارتباطی، گفتار و زبان سالمندی

بایگانی
نویسندگان

دگمه ها

تعدای دگمه در دستجات مختلف، بطری دهانه گشاد و دهانه تنگ تهیه کنید.

اهداف:

1 - پیشرفت ادراک بینایی و تشخیص شکل از زمینه. 2 - کمک به طبقه بندی اشیاء برحسب اندازه، شکل، رنگ، بافت و... 3- پیشرفت هماهنگی چشم و دست.

دگمه ها را روی یک سطح صاف قرار دهید، و از کودک بخواهید آن ها را برحسب رنگ، اندازه، بافت، شکل و تعداد سوراخ های هر دگمه و... طبقه بندی کند.

با چیدن دگمه ها در کنار یکدیگر، از او بخواهید اشکال مختلف هندسی، حروف، شماره ها و تصاویر سادهبسازد.

همانند سکه، به دگمه تلنگر زند. همانند تیله، دگمه را با انگشتانش پرتاب کند.

حل کردن مازهای مختلف

تعدادی مهره را نخ کنید، و سعی کنید از یک الگو استفاده کنید. (الگویی متشکل از رنگ های مختلف) وقتی کودک ترتیب مهره ها را مشاهده نمود، و به چگونگی ترتیب آن پی برد، تعدادی از مهره ها را در اختیار او قرار دهید، و از او بخواهید آن ها را با ترتیب خاصی از نخ عبور دهد.

با دو الگو طبقه بندی، فعالیت را انجام دهیدشکل و رنگ

در فعالیت الف از کودک بخواهید، به ترتیب، روند ثابت را تکرار کن قرمز، آبی، سبز، قرمز، آبی، سبز

تعدادی از مهره ها را نخ کرده، به کودک نشان دهید. سپس از او بخواهید با استفاده از حافظه بینایی خود، همان الگو را تکرار کند. چشمان کودک را ببندید، و تعدادی مهره را در

مقابل او قرار دهید، و از وی بخواهید با حس لامسه اش، نخ را از آن عبور دهد.

چشمان کودک را ببندید، و الگویی را در مقابل او قرار دهید، و از او بخواهید با حس لامسه الگو را لمس کرده، نسخه برداری کند.

مهره های مختلف تهیه کنید، و از کودک بخواهید آن ها را نخ کند زمان را یادداشت کنید، تا سرعت عمل وی مشخص گردد


 

09146590651

دکتر جعفر معصومی            دکترای تخصصی گفتاردرمانی از دانشگاه تهران
Tabslp.com

https://telegram.me/jafarmasumi

https://www.instagram.com/goftardarmani_tabriz/

  https://twitter.com/masumislp


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی